Ogólnopolska motywacja
Nagrody dla miast, nagrody i niespodzianki dla indywidualnych uczestników, eventy technologiczne Allegro Tech Days, a także promocja aktywnego wypoczynku na ogólnopolską skalę – tak w wielkim skrócie można opisać kampanię społeczną „Kręć Kilometry po technologie”, którą od 2012 roku organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Dołączyć może każdy, kręcąc kilometry z ulubioną, bezpłatną aplikacją mobilną. Wskazując miasto, dla którego jeździ się na rowerze, można wesprzeć je w ogólnopolskim rankingu.
„Co roku bijemy rekordy w liczbie uczestników i liczbie przejechanych kilometrów. W tym roku chcemy poszerzyć naszą współpracę z dziesiątkami lokalnych grup rowerowych. Chcemy z nimi i indywidualnymi uczestnikami budować wspólnie Rowerową Polskę – w przenośni i dosłownie, bo właśnie tak nazywa się serwis, który m.in. zbiera i prezentuje dane z tych wszystkich lat trwania kampanii. To na pewno będzie największa w kraju rowerowa akcja motywacyjna” - mówi Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet.
Lokalne grupy rowerowe są w wielu regionach siłą napędową akcji - organizują wiele motywujących działań na rzecz swoich miast, zapraszają na jazdy nocą, kobiece rajdy i rodzinne imprezy weekendowe. Wyposażają jeżdżących w dedykowane akcji koszulki, spisują kto ile przejechał w danym tygodniu. Wszystko po to, by w rankingu być jak najwyżej.
Polacy biją rekordy
W ubiegłym roku 189 852 uczestników przejechało w sumie 55 mln 570 tysięcy 716 kilometrów. Najwięcej wykręcili mieszkańcy Pabianic. Druga była Warszawa, a trzeci niewielki Międzychód. W tegorocznym rankingu kilometry przybywają równie szybko. Po dwóch tygodniach kampanii jest ich już ponad 6,2 mln.
I podobnie jak poprzednio małe miasta walczą dzielnie z metropoliami.
„Nasza kampania co roku pokazuje, że zaangażowanie społeczne czyni cuda. Mała wielkopolska miejscowość, jaką jest Międzychód, uplasowała się tuż za stolicą, pokonując polskie metropolie. Sam zwycięzca, czyli Pabianice ma zaledwie 4% liczby ludności stolicy, ale w kręceniu kilometrów mieszkańcy tego miasta okazali się bezkonkurencyjni. Nasza kampania pokazuje, że Polacy pokochali rowery i biją z nami co roku nowe rekordy” - dodaje Krzysztof Śpiewek.
Dane o aktywnościach rowerowych z tegorocznej i poprzednich edycji kampanii zostaną wkrótce udostępnione pro publico bono. Fundacja Allegro All For Planet uruchomi serwis www pokazujący między innymi natężenie ruchu rowerowego w rożnych miastach Polski. Ma to pomóc samorządom i organizacjom rowerowym w poprawianiu infrastruktury dla rowerzystów.
A kampania społeczna „Kręć Kilometry po technologie” potrwa do końca września. Będą jej towarzyszyć wydarzenia technologiczne Allegro Tech Days, z pokazami i możliwością testowania najnowszych gadżetów technologicznych i bezpłatnymi warsztatami dla dzieci z programowania. A nagrodami dla miast, za najwięcej wykręconych kilometrów, będą klimatyczne parkingi rowerowe wyposażone w samoobsługowe stacje serwisowe. Z kolei uczestnicy, biorąc udział w comiesięcznych wyzwaniach, mają szanse wygrać cenne nagrody. Poza przejechaniem kilometrów muszą też odpowiedzieć na ważne pytanie o idealną rowerową Polskę z perspektywy właściciela dwóch kółek!
Więcej o kampanii na stronie www.kreckilometry.pl.