- W odpowiedzi na ww. e-maila, uprzejmie informuję, że w związku ze zgłoszeniami mieszkańców budynku socjalnego przy ul. Modrzejewskiej 20 w Świnoujściu dot. obecności insektów oraz decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świnoujściu, Gmina podjęła decyzję o przeprowadzeniu kompleksowej dezynsekcji przedmiotowego budynku, obejmującej zarówno części wspólne nieruchomości, za stan których odpowiada Gmina, jak i lokale socjalne oraz użytkowe, których utrzymanie we właściwym stanie higieniczno-sanitarnym leży w obowiązkach poszczególnych użytkowników.
W wyniku przeprowadzonej w kwietniu br. procedury o udzielenie zamówienia publicznego wyłoniony został Wykonawca usługi. Zgodnie z zawartą umową, w celu zapewnienia skuteczności działań, w okresie 12 miesięcy przeprowadzonych zostanie siedem kolejnych zabiegów dezynsekcyjnych obejmujących każdorazowo wszystkie lokale i pomieszczenia w budynku. Pierwszy z nich odbył się w dniach 23-27.04.2018 r., a obecnie kończy się drugi zabieg realizowany w dniach 7 -11.05.2018 r.
Z uwagi na rozmiar przedsięwzięcia obejmujący blisko 200 lokali, zamieszkiwanych przez ok. 300 osób oraz wprowadzenie środków ostrożności i ochrony zapewniających bezpieczeństwo lokatorów podczas wykonywanych zabiegów, prace wymagają szczególnego przygotowania organizacyjnego. Część zabiegów wymaga opuszczenia zajmowanych lokali przez ich mieszkańców na okres 8 godzin. W związku z tym, na czas dezynsekcji ZGM zapewnił i wskazał pomieszczenia przeznaczone do tymczasowego wypoczynku mieszkańców wraz z dostępem do pomieszczeń kuchennych i łazienek. Ponadto na potrzeby mieszkańców podstawiony został kontener na odpady wielkogabarytowe, do którego mogą wyrzucać wszelkie zbędne przedmioty, w tym meble (głównie tapicerowane), w których zagnieździły się insekty.
Działania w zakresie dezynsekcji realizowane są we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu, który w ramach posiadanych kompetencji udziela wsparcia i pomocy zainteresowanym. Rozwiązania logistyczne i organizacyjne towarzyszące przedsięwzięciu związane są ze współdziałaniem pracowników ZGM z lokatorami, funkcjonariuszami Policji, przedstawicielami MOPR i TPD. Wymagają one zaangażowania, poświęcenia oraz wzmożonej pracy, również w godzinach popołudniowych i wieczornych.
Na uwagę zasługuje również postawa i współdziałanie większości lokatorów tego budynku, którzy współpracując z ww. służbami, przyczyniają się do sprawnego przeprowadzania dezynsekcji i zwiększają skuteczność zabiegów.
Nadmieniam jednocześnie, ze efektywność przeprowadzonych zabiegów zależy w głównej mierze od współpracy wszystkich mieszkańców i dostosowania się do zaleceń w zakresie opracowanej przez Wykonawcę instrukcji przygotowania lokali do zabiegu dezynsekcji oraz działań koniecznych do wykonania po zabiegu. Czynności te mają kluczowy wpływ na powodzenie przedsięwzięcia. Ponadto warunkiem wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości jest bezwzględne utrzymywanie lokali i pomieszczeń we właściwym stanie higieniczno-sanitarnym, korzystanie z pomieszczeń zgodnie z ich przeznaczeniem oraz zaprzestanie gromadzenia przedmiotów niewiadomego pochodzenia.
Korzystając z okazji, chcę serdecznie podziękować wszystkim służbom oraz osobom uczestniczącym w czynnościach, za współpracą oraz w celu zapewnienia jej skuteczności, prosić o dalsze współdziałanie przy kolejnych etapach dezynsekcji i po jej zakończeniu - informuje dyrektor ZGM mg. inż. Artur Ćwik.