iswinoujscie.pl • Poniedziałek [07.05.2018, 20:08:27] • Świnoujście

Ekspert z Rostocku chce zaoszczędzić Wasze pieniądze. Daje propozycje na tańszy i bardziej wydajny tunel

Ekspert z Rostocku chce zaoszczędzić Wasze pieniądze. Daje propozycje na tańszy i bardziej wydajny tunel

fot. Organizator

Aktualny projekt budowy tunelu to wielomilionowy strzał w kolano? Ekspert z Rostoku daje propozycje na tańszy i bardziej wydajny tunel. Do tego szybciej go się buduje i jest mniej awaryjny. Dlaczego jest inaczej?

Z ciekawym pomysłem do naszej redakcji zgłosił się jeden z ekspertów, który na co dzień ma do czynienia z inwestycjami podobnymi do inwestycji stworzenia tunelu łączącego lewobrzeże Świnoujścia z resztą Polski. Jak się okazuje, projekt tunelu przedstawiany przez Miasto Świnoujście może okazać się wielomilionowym strzałem w kolano.

W tabeli otrzymanej od Czytelnika, porównane są inwestycje realizowane w Rostoku, Gdańsku, Świnoujściu- etap I, czyli tunel jedno nitkowy, Świnoujście – etap finalny, czyli tunel z dwoma nitkami oraz na końcu propozycja Czytelnika podpisana jako Świnoujście (ramka koloru niebieskiego)

- W całej Europie i na Świecie większość buduje się metodą sekcyjną, a w Polsce jak widać, wszędzie preferowana jest metoda TBM, czyli drążenie. Zastanawia mnie, dlaczego w Polsce wszystko buduje się drożej? Przecież Polska nie jest aż tak bogatym krajem. Skoro Europa korzysta z tańszych i bardziej wydajnych metod, to może my też powinniśmy iść tą drogą?

Jak widać na przedstawionym wykresie, wybudowanie tunelu metodą sekcyjną jest tańsze i szybsze oraz pozwoli na swobodny ruch 40,000 samochodów na dobę (ramka koloru niebieskiego), podczas gdy finalny etap planowanej przez Miasto Świnoujście budowy tunelu jest droższy o ponad 700 milionów i pozwoli na swobodny przejazd tylko 25,000 samochodów na dobę i to po drugim etapie budowy tunelu (ramka koloru czerwonego).

Co o tym sądzicie? Czy zachód ogląda każde Euro z dwóch stron zanim wyda?

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/54130/