Informacje te bardzo zaniepokoiły Przewodniczącego Zarządu Dariusza Krzywdę, wiceprzewodniczącą Dorotę Turlejską i pozostałe członkinie Zarządu. Po konkretne informacje udali się do Urzędu Miasta i od zastępcy prezydenta miasta Barbary Michalskiej uzyskali potwierdzenie tych planów.
Zarząd Osiedla Warszów i Mieszkańcy Prawobrzeża nie zgadzają się na tak realizowaną inwestycję budowy drogi dojazdowej S3 na obszarze Warszowa. Podnoszą, że wał wysoki na ok. 8 m i szeroki na ok. 80 m. podzieli dzielnicę, zmieni bezpowrotnie jej możliwości rozwojowe i funkcjonalność tych terenów oraz zdecydowanie utrudni poruszanie się po tym terenie.
Na spotkaniu pracowników GDDKiA z mieszkańcami w październiku 2017 r. przedstawili oni projekty, w których droga ta miała przebiegać na estakadzie. Mieszkańcy wstępnie je zaakceptowali, rezygnując nawet ze swoich działek ogrodowych, gdyż teren ten potrzebny był w części dla tej inwestycji. Dzisiaj ze względów oszczędnościowych i konieczność poniesienia wyższych kosztów realizacji inwestycji drogowych w innych częściach regionu, GDDKiA koszty chce ograniczać właśnie na inwestycji w Świnoujściu. GDDKiA zamierza zaoszczędzić dzięki wałowi ok. 100 mln. zł.
Sprawa jest bardzo ważna dla wszystkich mieszkańców Świnoujścia, ale szczególnie Warszowa. Dlatego Dariusz Krzywda i Dorota Turlejska przedstawili ją na ostatniej sesji Rady Miasta i wyrazili oczekiwanie zajęcia stanowiska przez Radę Miasta i Prezydenta. Radni w związku z tym podjęli decyzję o zwołaniu w dniu 9 kwietnia o godz. 13:00 nadzwyczajnej sesji, w celu omówienia tego problemu i przyjęcia stanowiska samorządu.
Jednak już wcześniej, bo na piątek 6 kwietnia na godz. 17:00 w sali MDK Zarząd Osiedla Warszów zwołał Ogólne Zebranie Mieszkańców Osiedla w celu omówienia tego problemu i wypracowania stanowiska mieszkańców Warszowa w tej sprawie.