Właśnie taką scenę zastałby ktoś, kto przypadkiem wszedłby do jednej z sal konferencyjnych hotelu Novotel Warszawa Centrum, należącego do sieci AccorHotels. 3 lutego odbyły się tam warsztaty dla blogerek, które odkrywały tajemnice tworzenia ekologicznych kosmetyków. Kilkanaście influencerek z zapałem uczyło się, jakie produkty należy łączyć, by uzyskać idealny preparat.
AccorHotels w trosce o planetę
Organizator akcji, sieć AccorHotels, od lat dba o zrównoważony rozwój. W pokojach hotelowych goście mogą znaleźć ekologiczne kosmetyki, a w restauracjach – zdrową, zbilansowaną żywność. Sieć używa jedynie ekologicznych środków czystości, wprowadziła również program redukcji śmieci działający zgodnie z filozofią zero waste.
Popularyzacja troski o dobro naszej planety była motywacją sieci hoteli do zorganizowania warsztatów. Kosmetyki drogeryjne – produkowane z użyciem konserwantów, sztucznych barwników i olejków zapachowych – również zanieczyszczają środowisko. Zawarte w nich substancje chemiczne przedostają się do gleby wraz ze spłukiwaną wodą i degradują ekosystem. W masowo wytwarzanych, nienaturalnych peelingach środkiem złuszczającym zwykle jest… plastik. Mikrogranulki z polietylenu nie rozpuszczają się w wodzie i nie są biodegradowalne, dlatego warto zastąpić je kosmetykami z naturalnych składników.
Jak stworzyć ekologiczny kosmetyk?
Na prośbę sieci AccorHotels nad warsztatami czuwała Ania Bieluń, współzałożycielka Ministerstwa Dobrego Mydła – rodzinnej manufaktury produkującej ekologiczne kosmetyki do pielęgnacji ciała.
Wydarzenie rozpoczęło się krótkim wykładem, w którym prowadząca wypunktowała najważniejsze zasady tworzenia i używania domowego peelingu. Kosmetyk wyprodukowany w domu, praktycznie bezkosztowo, ma zdecydowaną przewagę nad kupnym: nie zawiera konserwantów i jest biodegradowalny.
Po wprowadzeniu każda z uczestniczek otrzymała składniki niezbędne do produkcji ekologicznego peelingu. Influencerki mieszały brązowe i białe cukry, nasiona ostropestu oraz truskawki, olejki eteryczne i glinki.
Na koniec każdy kosmetyk został precyzyjnie udekorowany suszonymi płatkami róży, kwiatami lawendy i rumianku. Po tak wytrwałej pracy nadszedł czas na zdjęcia – smartfony wszystkich blogerek zostały wyciągnięte, a Instagram rozgrzał się do czerwoności.
Blogerskie warsztaty AccorHotels
To nie pierwsza tego typu akcja sieci AccorHotels. Blogerzy od lat mają szansę brać udział w edukujących warsztatach, podczas których w nietypowy sposób mogli m.in. poznać historię Warszawy czy tajniki pisania kryminałów. Sieć organizowała również warsztaty fotograficzne dla influencerów – m.in. na dachu hotelu Novotel w Warszawie (111 metrów wysokości), a także w ramach festiwalu See Bloggers. To właśnie w Gdyni blogerzy mieli szansę popularyzować ochronę Morza Bałtyckiego przed zanieczyszczeniem niebezpiecznymi dla ekosystemu śmieciami.
Źródło: www.accorhotels.com/pl/polska/index.shtml