iswinoujscie.pl • Poniedziałek [29.01.2018, 19:36:27] • Świnoujście
Tak będzie wyglądała po przebudowie ulica 1 maja w Karsiborzu!
fot. Urząd Miasta Świnoujście
Już wiemy, jak będzie wyglądała po przebudowie główna ulica w Karsiborzu. Pierwszym etapem przebudowy będzie długo wyczekiwana budowa sieci kanalizacyjnej. Następnie drogowcy zajmą się przebudową skrzyżowania ulicy 1 Maja z ulicą Mostową, gdzie ma powstać bezpieczne rondo. Oprócz wymiany nawierzchni wzdłuż ulicy powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe, a także miejsca do parkowania. Jak informuje rzecznik prezydenta miasta, całość ma być połączona z deptakiem biegnącym wzdłuż wody. Rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku!
- Rozpoczęcie przebudowy ulicy 1 Maja planowane jest w tym roku. W budżecie miasta są zagwarantowane środki na ten cel w wysokości 16,6 mln złotych. Dobiegają końca pace projektowe, a kolejnym krokiem będzie uzyskanie niezbędnych zezwoleń oraz wybór wykonawcy inwestycji. Zgodnie z zapowiedziami, przebudowa rozpocznie się od budowy, przez ZWiK sieci kanalizacyjnej. Aktualnie trwa procedura środowiskowa dla tego etapu budowy. Prace projektowe w Karsiborze zawsze wiążą się z przeprowadzeniem niezbędnych ekspertyz jako, że chodzi o obszar Natura 2000. Wstępne plany zakładają powstanie bezpieczne rondo zamiast obecnego skrzyżowania, chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych. Całość ma być połączona z deptakiem biegnącym wzdłuż wody – mówi Robert Karelus.
fot. Urząd Miasta Świnoujście
Szerokość drogi będzie zależna od kilku ważnych czynników.
fot. Urząd Miasta Świnoujście
- Architekci proponują, aby zaraz za zjazdem z mostu, obecne skrzyżowanie ulic Mostowej, 1 Maja i drogi wewnętrznej, zastąpić bezpiecznym rondem. Rondo miałoby 30 metrów średnicy zewnętrznej ,dalej ulica 1 Maja byłaby poszerzona. Ostatecznie miałaby 5,5 metra szerokości, a biegnąca wzdłuż niej ścieżka rowerowa 2,5 metra. Planowana szerokość drogi jest uwarunkowana kilkoma czynnikami. Karsibór jest to ostoja przyrody, natury, ciszy, to wyspa, która rozwija się w kierunku turystyki Obecnie na drogach krajowych stosowana jest szerokość 6 metrów, a drogi niższych klas buduje się jeszcze węższe. Chodzi o naturalne wymuszenie ograniczenia prędkości poruszających się po nich pojazdów, spowolnienie ruchu. Wiadomo przecież, że nie wszyscy kierowcy przestrzegają znaków ograniczających prędkość. Przy takim rozwiązaniu nie mają wyjścia- dodaje rzecznik prezydenta miasta.