Czytelnik zwraca też uwagę, że w kwestionariuszu i tak oświadcza, że posiada stałe zameldowanie w Świnoujściu.
Wyrażam również zgodę na udostępnienie moich danych osobowych Gminie Miasta Świnoujście. Czy dane te krążą pomiędzy Aquaparkiem a UM ? Karty wydaje recepcja Aquaparku, a nie pracownik UM. Czy może recepcja Aquaparku ma dostęp do bazy PESEL ? A może wydanie karty następuje w drodze zaufania, a potem może być cofnięta jak Aquapark rozliczy się z miastem?
Te pytania zadaliśmy rzecznikowi prezydenta miasta.
Robert Karelus tłumaczy, że w formularzu o wydanie karty uprawniającej mieszkańca miasta do zniżek w Aquaparku należy wpisać imię, nazwisko i numer dowodu osobistego.
Na tej podstawie pracownicy wydziału spraw obywatelskich, podobnie jak ma to chociażby miejsce przy weryfikacji głosów oddawanych w Budżecie Obywatelskim, będą sprawdzali, czy podana w formularzu osoba faktycznie jest zameldowana w Świnoujściu. Numer PESEL nie jest do tego potrzebny. Recepcja Aquaparku nie ma dostępu do bazy PESEL. Weryfikację przeprowadzą pracownicy urzędu miasta. W przypadku, gdy okaże się, że dana osoba, wbrew temu co podała w formularzu, nie jest zameldowana w Świnoujściu, przyznana karta będzie jej cofnięta – wyjaśnia rzecznik prezydenta miasta.