Siłę przekazu tego artykułu zaobserwowały pracownice Centrum Informacji Turystycznej, które po ukazaniu się artykułu odwiedziło wielu turystów, powołujących się na reportaż, (często mając ze sobą wyrwane stronnice dziennika z częścią dotyczącą Świnoujścia).
„Neues Miteinander auf Usedom” (Nowe współżycie na wyspie Uznam) – zgodnie z tytułem artykułu, jego tematem jest ukazanie „nowej” wspólnoty wyspy Uznam, która powstała dzięki otwarciu granic i ułatwieniu obustronnego przemieszczania się.
Już na wstępie artykułu autorka zauważa zainteresowanie turystów niemieckich Świnoujściem oraz profesjonalizm i życzliwość pracowników biura Centrum Informacji Turystycznej, będącego często miejscem pierwszego kontaktu turysty z miastem (na podstawie ponadgodzinnej wizyty w biurze i rozmowy z jego pracownikiem, Panią Iwoną Wojtal oraz odwiedzającymi). Dostępność materiałów informacyjno – promocyjnych w trzech językach, znajomość języka niemieckiego przez pracowników biura oraz uprzejmość względem turystów przyczyniają się do zadowolenia turystów goszczących w mieście. Kilkakrotnie cytowane są wypowiedzi turystów, zapytanych o cel przyjazdu – raz jest to pobyt kuracyjny, innym razem „podróż sentymentalna” do miejsc dzieciństwa czy korzeni rodzinnych, przeważnie pobyt wypoczynkowy i zwiedzanie. O celach przyjazdów turystycznych, preferowanych terminach pobytów oraz wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniom gości wypowiada się także Pan Damian Iwanicki, menadżer Hotelu Gold oraz Domu Zdrojowego Senator.
Jednak nie tylko o turystycznej funkcji miasta i jego konkurencyjności (nie tylko cenowej) w stosunku do innych, polskich i niemieckich miejscowości turystycznych możemy przeczytać w artykule. Złożona i ciekawa historia miasta, zbliżające się obchody 250-lecia nadania praw miejskich a zarazem 70-lecie polskiego Świnoujścia przypadające na 2015 rok, gałęzie gospodarki, w tym funkcjonowanie portu morskiego, zatrudnienie w różnych dziedzinach przemysłu oraz wskazanie wolnych miejsc pracy to inne z poruszanych kwestii. Autorka wspomina także (na podstawie informacji uzyskanych w Urzędzie Miasta od Naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta, Pani Katarzyny Rówińskiej) o planowanych inwestycjach w zakresie turystyki ( rozwoju „nowej” Dzielnicy Nadmorskiej, rozbudowie portu jachtowego czy powstaniu Aquaparku).
Ukazanie się tak obszernego materiału pokazującego różne aspekty miasta jest niezwykle cenne i pozwala przełamywać stereotypy funkcjonujące nadal w świadomości wielu Niemców, które wynikają bardzo często z niewiedzy o naszym kraju (mieście). Dla części z Niemców Świnoujście kojarzy się głównie z tanim „ rynkiem polskim”, stąd też cieszy fakt, że dziennikarze niemieccy ukazali miasto w innym świetle.