Fairmaster nie jest największym z ciężarowców konwencjonalnych (nie wiedzie prymu pod względem gabarytów, tonażu, ładowności), ale jest jednym z dwóch bliźniaczych najsilniejszych statków tego typu - posiada żurawie pokładowe o największym unosie (czy też udźwigu - dopuszczalnym obciążeniu roboczym). Dwa specjalne dźwigi masztowe, pracujące w tandemie, mogą podnosić obiekty o masie do 3000 ton ! Po co pojawił się w Zespole Portowym Szczecin i Świnoujście ?
Stało się tak po zrealizowaniu przez producenta specjalistycznych konstrukcji stalowych Stalkon Sp. z o.o. z Polic w pełni wyposażonego urządzenia przeładunkowego. Wielkie suwnica nabrzeżowa trafi do Irlandii, do zakładu produkcyjnego należącego do znanego rosyjskiego oligarchy. największa z dotychczasowych konstrukcji polickiej spółki. Jej montaż odbywał się, od października 2016 roku, przy nabrzeżu, w pobliżu pochylni Odra Nowa, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego (byłej Stoczni Szczecińskiej). Komponenty, przede wszystkim konstrukcyjne, zostały wcześniej wyprodukowane w Policach, a część wyposażenia - dostarczona przez zleceniodawcę - koncern Thyssen-Krupp.