Strona niemiecka wyjaśnia też, jakimi dokumentami dysponuje w tej sprawie.
fot. Sławomir Ryfczyński
Jak na razie nie widać końca polsko- niemieckiego konfliktu komunikacyjnego. Każda ze stron ma swoje racje. Po raz kolejny dziennikarze portalu iswinoujscie.pl porozmawiali ze stroną niemiecką. W imieniu UBB wypowiedział się Radosław Ciepluch. Zastępca kierownika działu autobusowego UBB poinformował nas, że UBB ma wszystkie odpowiednie licencje i zgody od urzędów, a straż miejska przez swoje nielegalne działania uniemożliwia linii autobusowej UBB przeprowadzenie tych przewozów. - Z naszej strony nie możemy sobie pozwolić na przerwanie tych przewozów. To byłoby z naszej strony działanie nielegalne. Mamy koncesję, żaden urząd koncesji nie odwołał i nie zwrócił się do nas z żadną inną decyzją administracyjną o zaprzestaniu funkcjonowania tej linii i w związku z tym jesteśmy zobowiązani dalej tę linię prowadzić. Będziemy próbować – wyjaśnia Radosław Ciepluch.
Strona niemiecka wyjaśnia też, jakimi dokumentami dysponuje w tej sprawie.
- Dysponujemy decyzją o wydaniu pozwolenia regularnie przewozy liniowe na trasie Świnoujście - Ahlbeck granica wydane 3 lipca 2017 roku przez Urząd landowy Meklemburgii Pomorza Przedniego po zapoznaniu się z opinią strony polskiej i po wydaniu odpowiedniej zgody ze strony polskiej na przeprowadzanie tych przewozów. Dodatkowo obok tej decyzji posiadamy wydaną 31 lipca 2017 roku decyzje tego samego urzędu o natychmiastowej wykonalności tej decyzji, ponieważ wobec naszego wniosku Komunikacja Autobusowa zgłosiła sprzeciw czy odwołanie od tej decyzji.Zgodnie z przepisami unijnymi urzędy odpowiednie do takiej zgody czyli urząd landowy po stronie niemieckiej razem z Główną Inspekcją Transportu Drogowego po stronie polskiej wyraziły zgodę na te przewozy- tłumaczy UBB.
Jak wygląda kwestia z przystankami autobusowymi?
Radosław Ciepluch z UBB twierdzi, że przystanki autobusowe są własnością Urzędu Miasta i według polskiego prawa ustawy o Transporcie Publicznym i dwóch uchwał Rady Miasta Świnoujście, przewoźnik w przewozach krajowych powinien wystąpić do właściciela przystanków o ustalenie warunków korzystania z tych przystanków.