Na najbliższej, nadzwyczajnej sesji rady miasta, którą zaplanowano na 8 czerwca, podjęta ma być uchwała o zmianie wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2017-2028.
Zapytaliśmy magistrat, jak będą wyglądały zobowiązania miasta na ten rok i kolejne lata w związku z budową tunelu.
- Zgodnie z umową, po stronie Miasta leży rozliczenie finansowe inwestycji, w oparciu o środki zewnętrzne oraz wkład własny – mówi rzecznik prezydenta Robert Karelus. - Jaki będzie ostateczny koszt budowy tunelu, jego poszczególnych etapów, dowiemy się z przetargu, który prowadzi szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak informuje rzecznik prezydenta Janusza Żmurkiewicza, w obowiązującej aktualnie, do 2028 roku, wieloletniej prognozie finansowej są ujęte środki na realizację inwestycji usprawnienia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin- łącznie ze środkami zewnętrznymi - w kolejnych latach, po wyborze wykonawcy, w wysokości:
2017 r.- 3,65 mln zł;
2018 r.- 31,35 mln zł;
2019 r.- 290,969 mln zł;
2020 r.- 291,73 mln zł,
2021 r.- 295,839 mln zł.
Razem daje to 913 538 000 zł
Według projektu prognozy, który dostana radni będzie to jeszcze więcej, bo 917 649 000 zł. Okres realizacji tej inwestycji sięga zaś już 2008 r. Czekamy na wyjaśnienie tej kwestii przez Urząd Miasta.