Do roku 2023 drogą S3 dojedziemy do Świnoujścia. GDDKiA przedstawiła szczegóły inwestycji. Zobacz film!
fot. Andrzej Ryfczyński
Siedem węzłów komunikacyjnych na odcinku Świnoujście – Troszyn, dwupasmowe jezdnie o szerokości sumie 7 metrów i – co bardzo ważne dla mieszkańców prawobrzeżnej części miasta oraz turystów – estakada nad ulicą Wolińską i linią kolejową, dzięki której można będzie bezpiecznie i najkrótszą drogą dotrzeć na plażę na Warszowie. Takie są najważniejsze założenia zaprojektowanego odcinka drogi szybkiego ruchu S3 przebiegającego w granicach miasta Świnoujście. Budowa ma ruszyć w 2019 roku. Jako pierwsi, szczegóły projektu poznali uczestnicy specjalnego posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu Rady Miasta. W spotkaniu wzięli udział także przedstawiciele mieszkańców prawobrzeża.
Gdy zakończą się prace, będzie to oznaczało, że od Świnoujścia aż po granicę w Lubawce na granicy polsko-czeskiej droga będzie mieć parametry trasy ekspresowej. Drogowcom pozostał do wykonania niewielki odcinek tej drogi.
Drogowcom pozostało do wykonania stosunkowo niewiele – ze względu na odcinek. Budowa obejmie trasę ze Świnoujścia do Troszyna. Niewielka odległość to jednak tylko jedna strona medalu. Problemów do rozwiązania po drodze jest bowiem bardzo dużo. Te najbardziej nas interesujące dotyczą przebiegu drogi w granicach miasta. W szczegółach wyjaśniali je projektanci i przedstawiciele inwestora z Mariuszem Mierzwą - Zastępcą Dyrektora Oddziału ds. Inwestycji.
fot. Andrzej Ryfczyński
Problemy projektantów zaczynają się już na skrzyżowania ulic Fińskiej, Duńskiej i Wolińskiej. Będzie on łączył wjazd do tunelu, ruch lokalny oraz ruch związany z terminalem promowym i portem handlowym. Osobny węzeł komunikacyjny będzie miał Terminal LNG.
Duże obawy mieszkańców radnych budziły kwestie dostępu mieszkańców prawobrzeżnych dzielnic do plaży oraz atrakcji turystycznych położonych na wybrzeżu. Dziś wiadomo już, że inwestor uwzględnia te postulaty w swoich planach.Projekt zakłada budowę estakady nad ulicą Wolińską i linią kolejową, na wysokości ulicy Sąsiedzkiej i dzisiejszego przystanku kolejowego Przytór.
fot. Andrzej Ryfczyński
Zaprezentowane w poniedziałek plany, nie rozstrzygają jeszcze wciąż w kilku przypadkach, jakie rozwiązania przyjmie ostatecznie inwestor. Pytania dotyczą szczegółowych rozwiązań w przypadku kolejnych węzłów drogowych na planowanym odcinku. To w tych sprawach padało najwięcej pytań ze strony radnych – członków komisji. Stanisław Bartkowiak, Sławomir Nowicki i inni dopytywali m.in. o rozwiązania jakie inwestor zamierza zastosować dla ruchu pieszego i rowerzystów w miejscach szczególnie drażliwych czyli wspomnianych węzłach drogowych.