iswinoujscie.pl • Poniedziałek [29.05.2017, 15:30:39] • Świnoujście

Z estakadą na plażę. Pokazali, jak ma przebiegać trasa szybkiego ruchu S3

Z estakadą na plażę. Pokazali, jak ma przebiegać trasa szybkiego ruchu S3

fot. Andrzej Ryfczyński

Siedem węzłów komunikacyjnych na odcinku Świnoujście – Troszyn, dwupasmowe jezdnie o szerokości sumie 7 metrów i – co bardzo ważne dla mieszkańców prawobrzeżnej części miasta oraz turystów – estakada nad ulicą Wolińską i linią kolejową, dzięki której można będzie bezpiecznie i najkrótszą drogą dotrzeć na plażę na Warszowie. Tak skrócie będzie wyglądał odcinek drogi szybkiego ruchu S3 przebiegający w granicach miasta Świnoujście. Budowę zaplanowano na lata 2019 – 2023. Zobacz zdjęcia.

Dziś w urzędzie miasta projektanci oraz przedstawiciel inwestora zastępca dyrektora szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawili projekt studium technicznego budowy drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn. Przyjechali na zaproszenie przewodniczącego Komisji Gospodarki i Budżetu Rady Miasta Świnoujście Sławomira Nowickiego. W prezentacji udział wzięli radni – członkowie KGiB, Zastępcy Prezydenta Miasta Barbara Michalska i Paweł Sujka, przedstawiciele Rady Osiedla Warszów z przewodniczącą Sylwią Marszałek, pracownicy wydziałów Urzędu Miasta, których temat dotyczy oraz lokalne media.

Z estakadą na plażę. Pokazali, jak ma przebiegać trasa szybkiego ruchu S3

fot. Andrzej Ryfczyński

Najlepszy wariant

Zarówno architekci, jak i przedstawiciel GDDKiA przyznali, że istnieją 4 warianty przebiegu S3. Jednak zaznaczyli, że najbardziej optymalnym jest wariant nr 4.

- Odcinek od Świnoujścia do węzła w Troszynie zamknie całą S3 – powiedział zastępca dyrektora szczecińskiego oddziału GDDKiA Mariusz Mierzwa.

- Analizy ruchu wykazały, że 4 wariant zapewni bardzo dobrą przepustowość do 2040 – 2045 roku, a dobrą do 2055 roku – mówił z kolei architekt z Pracowni Dróg i Mostów w Szczecinie, która przygotowała projekt.

Ten wariant jest równie najkorzystniejszy dla mieszkańców prawobrzeża, a szczególne Przytoru –Łunowa. W największym stopniu wykorzystuje pas drogowy, a sama droga będzie znacznie osunięta od Łunowa, co zapewni spokój i bezpieczeństwo mieszkańcom tej prężne rozwijającej się części Świnoujścia.

Z estakadą na plażę. Pokazali, jak ma przebiegać trasa szybkiego ruchu S3

fot. BIK UM Świnoujście

Dwa pasy ruchu

Odcinek będzie przebiegał przez 3 gminy: Wolin, Międzyzdroje i Świnoujście. Najdłuższe – 18,4 km – przez gminę Wolin Przez Świnoujście – około 8 km. Szerokość jezdni ma wynosić 7 metrów, po 3,5 metra na każdy pas ruchu. Do tego szerokość pasa awaryjnego – 2,5 metra. Po przeanalizowaniu dotychczasowego oraz planowanego ruchu samochodowego, projektanci uznali, że nie ma konieczności budowy drogi 3-pasmowej.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/48892/