iswinoujscie.pl • Piątek [12.05.2017, 11:15:05] • Świnoujście

Zepsuty samochód utrudnił ruch na kilka godzin! Gdzie leży problem?

Zepsuty samochód utrudnił ruch na kilka godzin! Gdzie leży problem?

fot. iswinoujscie.pl

W sobotnie popołudnie na skrzyżowaniu ulicy Konstytucji 3 Maja oraz Piastowskiej, zepsuł się samochód marki Audi. Niestety, zepsuty samochód posiadał automatyczną skrzynię biegów, co według świadków zdarzenia, uniemożliwiło usunięcie samochodu na pobocze. Pytanie o nieużyty w tej sytuacji specjalistyczny sprzęt firmy drogowej która ma podpisaną umowę z miastem, zadaliśmy rzecznikowi prezydenta miasta.

Jak poinformował nas Robert Karelus - rzecznik prezydenta miasta, firma z którą miasto ma podpisaną umowę, posiada specjalistyczny sprzęt. Nasuwa się zatem pytanie, dlaczego nie został wykorzystany w tej sytuacji, skazując tym samym użytkowników dróg na wielogodzinne utrudnienia?

- Miasto Świnoujście ma podpisane dwie umowy na usuwanie pojazdów z dróg. Obie zostały zawarte z wykonawcą wyłonionym na podstawie zapytań ofertowych. Usługi usuwania pojazdów z dróg na podstawie art. 130 a oraz art. 50 a ustawy Prawo o ruchu drogowym realizuje Konsorcjum, w imieniu którego działa pełnomocnik Pan Janusz Klucha.

Firma posiada specjalistyczny sprzęt oraz wszystkie zezwolenia wymagane dla świadczenia usługi usuwania pojazdów z dróg.

Obie umowy zawarte zostały na czas określony, od 1 stycznia do 31grudnia 2017 roku. Wynagrodzenie dla wykonawcy naliczane jest powykonawczo, a wartość faktury stanowi iloczyn ilości pojazdów usuniętych w danym miesiącu i cen jednostkowych za usunięcie jednego pojazdu.

Usunięcie pojazdu odbywa się na podstawie dyspozycji wydanej przez Policję, Straż Miejską lub Staż Pożarną
- informuje Robert Karelus.

Pytanie odnośnie zaistniałej sytuacji, skierowaliśmy także do straży miejskiej oraz policji.

- To była zwykła awaria. Natężenie ruchu w tych godzinach było niewielkie i nie było przesłanek do szybszego usunięcia pojazdu. Straż miejska poleciła właścicielowi uszkodzonego auta wystawienie z tyłu trójkąta ostrzegawczego i przekazała numery telefonów do właścicieli firm holujących pojazdy w takich przypadkach. Z moich informacji wynika, że bardzo długo trwały negocjacje co do ceny usługi - informuje Mirosław Karliński - Komendant SM w Świnoujściu.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/48524/