Przez akwen który został wyznaczony dla prób morskich LNG-lodołamacza przebiega najkrótszy szlak żeglugowy łączący Europę z rynkami Dalekiego Wschodu. Przetarcie tej drogi wodnej to bardzo ważna sprawa dla kompanii żeglugowych obsługujących te rynki. Zasilany LNG lodołamacz radzi sobie tymczasem w ekstremalnie trudnych warunkach, nawet gdy lód ma 2,1 metra grubości! Jednostka może pracować nawet gdy temperatura na zewnątrz dochodzi do -52 stopni! W dwóch zbiornikach Christophe de Margerie” pomieści się 172,6 tys metrów sześciennych gazu. Koreańscy stoczniowcy, którzy budowali tego lodowego tygrysa chwalą się, że silnika statku osiągają moc 60000 KM co oznacza, że są o 1/3 mocniejsze od maszyny „Titanica”! „Christophe de Margerie” to pierwsza z serii jednostek, których wprowadzenie ma udowodnić, że żegluga na niedostępnym dotychczas, wskutek zlodowacenia akwenie będzie możliwa.