Jak wynika z danych opublikowanych przez CBOS, w codziennej diecie ponad dwóch trzecich Polaków (69%) pieczywo gości przynajmniej raz dziennie, a co piąty spożywa pieczywo kilka razy w ciągu dnia . I choć w porównaniu z latami 90. pieczywa spożywamy zdecydowanie mniej (ok. 45 kg pieczywa w ciągu roku), nadal wielu z nas nie wyobraża sobie śniadania bez chleba. Zwłaszcza, że obecnie na rynku mamy bardzo duży wybór pieczywa od białego po pełnoziarniste. Na popularności zyskuje coraz bardziej pieczywo tostowe.
Tostowe po polsku
Chleby tostowe to rodzaj białego pszennego pieczywa o lekko słodkim smaku, popularne jest szczególnie w krajach anglosaskich. Pieczywo tostowe w polskim wydaniu różni się jednak nieco od swojego anglosaskiego pierwowzoru - jest nieco bardziej słone, wielu konsumentów wybiera też ciemniejsze pieczywo tostowe wieloziarniste. Wielu konsumentów docenia wszechstronne zastosowanie pieczywa tostowego - smakuje wyśmienicie na ciepło (po podgrzaniu w tosterze) lub na zimno. Komponuje się idealnie z wędlinami, serami i warzywami, świetnie smakuje też z owocami, miodem, czy dżemami. To znajduje przełożenie w poziomie penetracji rynku w kategorii pieczywa tostowego. – Obecnie wynosi on 40% co oznacza, że aż 4 na 10 dorosłych konsumentów dokonuje regularnego zakupu pieczywa tostowego przynajmniej raz w miesiącu. – mówi ekspert Dan Cake Polonia Wiktor Kowalski.
Dobre tostowe czyli jakie?
Dobry chleb tostowy charakteryzuje się brakiem konserwantów i powinien być wypiekany na bazie zakwasu chlebowego. Dzięki temu długo pozostaje świeży i aromatyczny. – Projektując portfolio produktów, odpowiadamy na potrzeby szerokiej grupy konsumentów.– mówi ekspert Dan Cake Polonia – W naszym asortymencie znajduje się pięć rodzajów chleba tostowego: pszenny, pełnoziarnisty, 3 ziarna, maślany i kanapkowo-tostowy. Dzięki zawartości na przykład ziaren siemienia lnianego lub słonecznika nasze chleby stanowią źródło błonnika i kwasów omega-3.
Lider branży
Dla Dan Cake Polonia wytwarzanie pieczywa tostowego jest jednym z najważniejszych sektorów produkcji. – W chrzanowskim zakładzie produkcja odbywa się na dwóch liniach produkcyjnych. Obecnie posiadamy ponad 25% udziały w rynku pieczywa tostowego dla produktów brandowych i ponad 50% w produkcji marek własnych, dzięki współpracy z wiodącymi sieciami handlowymi w kraju – wyjaśnia Wiktor Kowalski. – Jakość produktu jest nieustannie monitorowana poprzez regularne badania konsumenckie. Dzięki temu firma utrzymuje bardzo wysoki poziom sprzedaży na poziomie kilku milionów kilogramów rocznie.
Poza produkcją na potrzeby rynku krajowego, chleb Dan Cake eksportowany jest do Chorwacji, Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, Rumunii.
Magdalena Kaźmierczak
Specjalista ds. PR