iswinoujscie.pl • Wtorek [14.02.2017, 08:30:25] • Świnoujście

Nikt nie chce być księgowym w ZGM?

Nikt nie chce być księgowym w ZGM?

fot. Sławomir Ryfczyński

Tuż po raz trzeci Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłosił nabór na stanowisko głównego księgowego. Dwa poprzednie nie wypaliły, bo … nie było chętnych!

Już po raz trzeci w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Świnoujściu pojawiło się ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko głównego księgowego . Obecnie oferty można składać do 27 lutego.

Jak informuje Artur Ćwik, dyrektor Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, w pierwszym naborze w przewidzianym terminie składania dokumentów tj. do 20 stycznia 2017 r., nie wpłynęła żadna oferta. Historia powtórzyła się w kolejnym przewidzianym terminie składania dokumentów dotyczących naboru (tj. do 6 lutego 2017 r. )

- W związku z powyższym, że stanowisko nie zostało obsadzone został ogłoszony trzeci nabór na kierownicze stanowisko Głównego Księgowego w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Świnoujściu – przekazał nam dyrektor.

Żeby zostać głównym księgowym w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej trzeba mieć ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadać co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości – czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym w BIP świnoujskiego magistratu.

Poza tym kandydat musi m.in.: mieć ukończoną średnią , policealną lub pomaturalna szkołę ekonomiczną i posiadać co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości; być wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów; posiadać certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów; przynajmniej pół roku pełnić obowiązki głównego księgowego. Trzeba też znać dobrze regulacje prawne w zakresie finansów publicznych, rachunkowości, prawa zamówień publicznych, ubezpieczeń społecznych. I mieć znajomość obowiązujących ustaw związanych ze stanowiskiem w tym w szczególności: ordynacji podatkowej, przepisów w zakresie VAT, podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o zamówieniach publicznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy kodeks pracy.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/47103/