iswinoujscie.pl • Poniedziałek [28.11.2016, 19:18:07] • Świnoujście

Rzecznik Play potwierdza, Pani Zdzisława stała się celem oszustów... Zobacz, jak rozpoznać fałszywe wezwanie do zapłaty i nie dać się oskubać!

Rzecznik Play potwierdza, Pani Zdzisława stała się celem oszustów... Zobacz, jak rozpoznać fałszywe wezwanie do zapłaty i nie dać się oskubać!

fot. Kamil Zwierzchowski

Mieszkanka Świnoujścia - Pani Zdzisława, otrzymała w minionym tygodniu wezwanie do zapłaty na kwotę 294,38 zł za telefon. Czujność kobiety wzbudził fakt, że rachunek przysłała firma "Play Polska" a jej telefon jest zarejestrowany w sieci Plus. Jak się okazało, faktura jest fałszywa a kobieta jest jedną z wielu ofiar ataku internetowych oszustów.

Sprawę Pani Zdzisławy przekazaliśmy rzecznikowi firmy Play oraz oficerowi prasowemu KMP w Świnoujściu.

- Zgadza się, otrzymujemy takie sygnały i ostrzegamy przed fałszywymi mailami na wszelkich dostępnych nam kanałach (główna strona play.pl, strona logowania do obsługi konta Play24, blog firmowy blogplay.pl) - informuje Krzysztof Sylwerski - rzecznik prasowy firmy Play - Pani Zdzisławie zalecamy skasowanie fałszywej wiadomości. Maile docierają zarówno do naszych klientów, jak i osób, które nimi nigdy nie były.

Oszuści podszywają się pod PLAY a załącznik w wiadomości okazuje się być wirusem i nie należy go pobierać ani otwierać. Proszę także pamiętać, że my też jesteśmy ofiarą a cała sytuacja została zgłoszona do organów ścigania.

Uwagę osoby, która taką wiadomość dostaje powinien zwrócić między innymi nieznany adres, z którego ją wysłano. Informacje jak odróżnić maile fałszywe od tych prawdziwych, wysłanych przez PLAY umieściliśmy we wpisie na blogu - https://blogplay.pl/2016/11/to-nie-tylko-falszywa-faktura-to-wirus-nie-klikaj/
- ostrzega rzecznik.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/45876/