Wszystkie nagrodzone spektakle można zobaczyć już niebawem na naszej scenie:
„Polowanie na czarownice” – 15 i 16 października 2016 r.
„The Turn of the Screw. (Dokręcanie śruby)” - 5 i 6 listopada 2016 r.
„Traviata’ – 11, 12 i 14 lutego 2017 r.
Po pierwsze – kto nie widział, niech koniecznie przyjdzie i zobaczy. Po drugie – biletów nie zostało wiele, więc trzeba się spieszyć. Po trzecie – warto przy okazji rozpoczęcia nowego sezonu pochwalić się w regionie i kraju, co wspaniałego potrafi nasza Opera na Zamku J i czego dokonała w poprzednim sezonie. Liczymy na Państwa. Liczymy tak na dziennikarzy, jak i na urzędników, którym szczecińska kultura nie jest obojętna i widzą potrzebę propagowania jej dalej i dalej… Opera na Zamku to naprawdę nasza atrakcyjna wizytówka, nie tylko w Szczecinie, nie tylko w Zachodniopomorskiem, nie tylko w Polsce, ale i za granicą.
Poniżej: fragment tekstu Agnieszki Moroz z „Dziennika Teatralnego”.
„O szczecińskim sezonie artystycznym 2015/2016 słów kilka
Od września do września - najważniejsze spektakle w Szczecinie
To był naprawdę udany sezon artystyczny w Szczecinie! Dekadencki klimat „miasta deszczu i wiatru" przez cały czas rozjaśniał unoszący się nad nim duch teatru, a spragnieni wrażeń i odrobiny magii widzowie mogli korzystać z wyjątkowo bogatej oferty, krążąc pomiędzy: Operą na Zamku, Teatrem Współczesnym (wystawiającym spektakle na trzech scenach), Teatrem Polskim, Teatrem Lalek „Pleciuga", Teatrem KANA, Teatrem Krypta, Teatrem „nie ma" i Teatrem Kameralnym Szczecińskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki.
Największym sukcesem okazały się nowatorskie przedstawienia Opery na Zamku, takie jak – zrealizowana z niebywałym rozmachem – „Traviata" Michała Znanieckiego czy perfekcyjnie dopracowana przez Natalię Babińską, pierwsza w Polsce inscenizacja libretta Myfanwy Piper „Dokręcanie śruby" z mroczną kompozycją Benjamina Brittena i światowej klasy scenografią Martyny Kander. Powrót Opery do pierwotnej siedziby w Zamku Książąt Pomorskich po latach przedłużającego się remontu wyraźnie dodał skrzydeł dyrektorowi Jackowi Jekielowi oraz dyrygentowi Jerzemu Wołosiukowi, którzy razem otworzyli ją na eksperymenty i odważne poszukiwanie nowych form wyrazu. Współpraca z wybitnymi tenorami, takimi jak Pavlo Tolstoy czy Andrzej Lampert pozwoliła zaś wzbogacić ich wizje o wielowymiarowe kreacje bohaterów. (…)”
NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE:
„Traviata" Giuseppe Verdiego, reż. Michał Znaniecki, Opera na Zamku
„Dokręcanie śruby" Henry'ego Jamesa, reż. Natalia Babińska, Opera na Zamku
„Dwoje biednych Rumunów" Doroty Masłowskiej, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Współczesny w Szczecinie
„Przyszedł mężczyzna do kobiety" Siemiona Złotnikowa, reż. Joanna Matuszak, Arkadiusz Buszko, Teatr Współczesny w Szczecinie
NAJLEPSZA REŻYSERIA:
Michał Znaniecki „Traviata" Giuseppe Verdiego (Opera na Zamku)
Natalia Babińska „Dokręcanie śruby" Henry'ego Jamesa (Opera na Zamku)
Małgorzata Wdowik „Historia T-shirtu" Jana Czaplińskiego i Krzysztofa Szekalskiego (Teatr Współczesny w Szczecinie)
Tomasz Kaczorowski „Trollgatan. Ulica trolli" (Teatr Współczesny w Szczecinie)
NAJLEPSZA ROLA KOBIECA:
Joanna Matuszak – Panna Dina w „Przyszedł mężczyzna do kobiety", reż. Joanna Matuszak, Arkadiusz Buszko, Teatr Współczesny w Szczecinie
Karolina Cichy-Szromnik – mała Annamiggeli w „Polowaniu na czarownice", reż. Cathy Marston, Opera na Zamku
NAJLEPSZA ROLA MĘSKA:
Pavlo Tolstoy – demoniczny Peter Quint w „Dokręcaniu śruby", reż. Natalia Babińska, Opera na Zamku
NAJLEPSZE ROLE DRUGOPLANOWE:
Maria Dąbrowska – One w „moja mama leczy się u doktora oetkera", reż. Wojtek Klemm, Teatr Współczesny w Szczecinie
Mateusz Dąbrowski – Miles w „Dokręcaniu śruby", reż. Natalia Babińska, Opera na Zamku