Wykryte i zidentyfikowane uszkodzenia mają istotny wpływ na estetykę obiektu i mogą mieć wpływ na jego trwałość – pisali w swojej ekspertyzie badacze z Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, którym Urząd Miasta zlecił przebadanie mostu na Karsbór - w przypadku braku wykonania niezbędnych zabiegów utrzymaniowych.
Na moście stwierdzono lokalne zarysowania płyty pomostowej, destrukcję i ubytki materiału, pęknięcia chodnika, przemieszczenia i deformacje powierzchni pasa bezpieczeństwa, rozluźnione nakrętki sforzni, przecieki. Zbyt słabe zamocowanie rurociągów przy jednej z podpór.
Specjaliści zalecali usunąć usterki, eksploatować obiekt zgodnie z przeznaczeniem, wykonywać takie czynności, jakich wymaga przy utrzymaniu most.
Zapytaliśmy magistrat, co zrobiono po przeprowadzonej ekspertyzie mostu. No i oczywiście, kto odpowiada za stan obiektu. Za przykręcanie śrub. Za to, żeby nie rdzewiał. Jak często to jest sprawdzane?
- Wszystkie usterki, w tym uzupełnienie uszkodzonej mechanicznie powłoki antykorozyjnej, zostaną usunięte przez wykonawcę mostu do połowy września br. - informuje Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. - Most będzie przechodził okresowe roczne i pięcioletnie przeglądy. Będzie również specjalnie przygotowywany do okresu zimowego. Przeglądy i naprawy doraźne będzie wykonywała firma zajmująca się –z ramienia miasta- bieżącym utrzymaniem dróg i chodników.