Kamil Zwierzchowski • Wtorek [13.09.2016, 12:31:43] • Świnoujście

Krzywa od soboty jest bez bieżącej wody. Poirytowani Mieszkańcy zaczynają zadawać pytania

Krzywa od soboty jest bez bieżącej wody. Poirytowani Mieszkańcy zaczynają zadawać pytania

rkit/ pixabay.com( fot. internet )

Brak bieżącej wody w mieszkaniu to dla wielu osób katastrofa. Przekonali się o tym mieszkańcy ulicy Krzywej, którzy stracili bieżącą wodę w sobotę. - Dlaczego pogotowie wodne nie działa 24h na dobę? Od soboty od około godziny 23.00 nie ma wody na ulicy Krzywej bo nastąpiła awaria. Czy jak podobna sytuacja ma miejsce w centrum to też trzeba czekać dwa dni zanim ktoś się pojawi do naprawy? Wątpię! - informuje Mieszkaniec.

- Nikt w pogotowiu ZWiKu nie był w stanie mi odpowiedzieć na pytanie kiedy usterka będzie usunięta tylko że przyjadą do niej w poniedziałek! - dodaje Mieszkaniec.

Odpowiedzi na pytania udzielił ZWiK w Świnoujściu.

- Dzień dobry,
W odpowiedzi na list czytelnika ZWiK informuje, iż pogotowie wodno - kanalizacyjne działa 24h/d. W większości przypadków awarie usuwane są na bieżąco. Awarie na sieciach magistralnych , tak jak to miało miejsce w dniu 10.09.2016 ( rurociąg żeliwny o średnicy 500 mm) , nie są możliwe do usunięcia od razu przez pogotowie techniczne , ze względu na ograniczony skład osób pełniących dyżur oraz konieczność przygotowania potrzebnych materiałów hydraulicznych . W wielu przypadkach taka sytuacja wymaga wykonania odpowiednio dobranych do rodzaju awarii kształtek . W takich przypadkach zostaje zabezpieczony upływ wody , poprzez odcięcie jej dopływu na najbliżej zlokalizowanych zasuwach sieciowych.

W przypadku awarii wodociągu w dniu 10.09.2016 na ul. Krzywej odcięcie wody dotyczyło jednego budynku tj ul. Krzywa 1f-i . Pracownik pełniący dyżur w tym dniu informował odbiorców , że awaria będzie usunięta ze względu na w/w przyczyny w poniedziałek , tj w dniu 12.09.2016 .

Dla zapewnienia dostawy wody dla odbiorców w ul. Krzywej , ZWiK podstawił beczkowóz z wodą , który był do dyspozycji przez okres braku dostawy wody z sieci. Jest to postępowanie zgodne z z Uchwałą - Nr LV/446/2006 Rady Miasta Świnoujścia z dnia 2 lutego 2006 r. w sprawie zatwierdzenia "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków" rozdział VII §24 pkt 3 : „W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin, przedsiębiorstwo zapewnia zastępczy punkt poboru wody informując odbiorcę usług o jego lokalizacji.” .


Jak poinformowała nas firma Eljot:

- Nasi pracownicy nie brali udziału w pracach przy usuwaniu awarii na ul. Krzywej i nie jesteśmy też w żaden sposób za nią odpowiedzialni.

Wskazane zdjęcie narusza nasze dobre imię gdyż sugeruje odbiorcom nasz udział w szkodzie - informuje Marta Nierzwicka-Bodo - Inżynier Budowy.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/44651/