Najważniejsze jest podjęcie decyzji i zrobienie pierwszego kroku – początki serwisów w latach dziewięćdziesiątych Ryszard Kozłowski, pasjonat wszystkiego co jeździ na czterech kołach od zawsze wiedział, że prędzej czy później los sprowadzi go na motoryzacyjny szlak. Po ukończeniu studiów na Wydziale Budowy Maszyn Politechniki Szczecińskiej przez pewien czas pracował jako główny mechanik w firmie budowlanej. Z zamiarem prowadzenia własnego biznesu nosił się jednak od zawsze i tak pomysł przerodził się w rzeczywistość w 1996 roku, kiedy to wraz z rodziną, założył swój własny serwis samochodowy w Kołobrzegu, a kilka lat później otworzył podobny punkt w Koszalinie.
Duży może więcej - zalety współpracy z międzynarodową marką
Serwisy Auto Centrum Jacex zaczynały swoją działalność w latach dziewięćdziesiątych - czasach, które choć dawały perspektywy rozwoju, były jednocześnie obarczone sporym ryzykiem biznesowej porażki. Po pierwszym okresie prowadzenia firmy, która ograniczała się głównie do serwisu opon Pan Ryszard, zaczął poszukiwać możliwości poszerzenia zakresu świadczonych usług. Po kilku latach współpracy z Goodyearem w ramach działalności indywidualnej, podpisanie umowy franczyzowej z siecią Premio, która weszła do Polski w 2006 roku, było dla niego naturalnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Serwisy Auto Centrum Jacex zostały jednymi z pierwszych, które dołączyły do sieci, liczącej obecnie ponad 130 punktów serwisowych rozmieszczonych na terenie całego kraju.
„Na początku współpracy ważne było dla nas to, że sieć przedstawiła nam konkretną i czytelną propozycję. Nie mieliśmy żadnych wątpliwość, że nawiązujemy współpracę z rzetelnym partnerem” – wspomina Ryszard Kozłowski. W ramach współpracy z Premio, jego serwis otrzymał dostęp do potężnej bazy wiedzy, pełen zakres doradztwa biznesowego, wsparcie marketingowe oraz techniczne, szczególnie ważne na dynamicznie rozwijającym się rynku motoryzacyjnym.
Najważniejszy jest Klient – prosta zasada sukcesu
Ryszard Kozłowski jest przekonany, że jeśli tylko ktoś jest w stanie spełnić wysokie oczekiwania i wymagane standardy, działalność franczyzowa to świetny pomysł na lokalny biznes. Choć realia na przestrzeni dekady trochę się zmieniły - klienci są bardziej wymagający, samochody coraz bardziej zaawansowane technologicznie - kluczem do sukcesu pozostaje niezmiennie jakość obsługi. Klient zadowolony z poziomu świadczonych usług zawsze wraca – mówi bez cienia wątpliwości właściciel serwisów Premio Auto Centrum Jacex. Takie podejście z pewnością procentuje – państwo Kozłowscy za swoją działalność zostali wyróżnieni w ogólnopolskim rankingu „Firmy Rodzinne Roku” tygodnika Newsweek.
Z perspektywy dekady, właściciele warsztatów z Kołobrzegu i Koszalina nie mają wątpliwości, że przystąpienie do sieci serwisowej otworzyło nowy, bardzo dobry rozdział w ich życiu zawodowym. Po 10 latach dalej chcą się rozwijać i wprowadzać nowe usługi.
Sieć Premio w Polsce jest częścią europejskiej grupy, która rozpoczęła swoją działalność w 1972 r., po przejęciu przez Goodyeara niemieckiej sieci Kempten. Oficjalnie marka Premio zadebiutowała w Niemczech w 1996 roku jako Premio Reifen-Service i wkrótce stała się najbardziej prestiżową siecią na niemieckim rynku. Jakość oferowanych przez korporację usług docenili też kierowcy na Węgrzech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Dzięki dużej dbałości o jakość świadczonych usług sieć zdobyła mocną pozycję na rynku i jest zaliczana do grona największych i najbardziej liczących się sieci serwisów samochodowych w Unii Europejskiej. W punktach Premio kierowcy mogą serwisować ogumienie, wydechy, układy hamulcowe lub wymieniać olej, a także skorygować geometrię, zrobić przegląd, kupić oraz zamontować opony. Natomiast serwisy Premio Express specjalizują się głównie w usługach oponiarskich.