- Dlaczego prezydent wystawił pozwolenie na wjazd z pasa dla pojazdów uprzywilejowanych tylko i wyłącznie firmie In Post? Czy próbuje się wprowadzić monopol na doręczanie i odbiór przesyłek tylko jednej firmie? Kurierzy innych firm stoją w kolejkach od godziny 12.00, teraz najwcześniej przeprawiają się o godzinie 13.30. Co będzie się działo w sezonie? Kurier średnio ma do doręczenia około 80 paczek, zajmuje to średnio 7 godzin i musi wrócić na bazę do Szczecina. Każdy z mieszkańców, urzędy, firmy oraz instytucje państwowe chcą, żeby jego przesyłki zostały jak najszybciej doręczone i żeby kurier poświęcił im czas. Pytanie kiedy? Dlaczego prezydent wydaje zezwolenia według uznania? Według uznania to też szerokie pojęcie. O co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?
O wyjaśnienia w tej sprawie poprosiliśmy rzecznika prezydenta miasta.
- Jak widać czytelnik nie posiada pełnego rozeznania w temacie, o którym pisze. Takie pozwolenia posiadają również inne firmy. Sytuację firm przewozowych oraz innych dostarczających towary do miasta i przede wszystkim turystów powinna rozwiązać decyzja Prezydenta Miasta o wprowadzeniu trzeciego promu typu Karsibór, od godzin porannych, także w dni powszednie - oczywiście, o ile zajdzie taka konieczność. Leżeć to będzie w gestii Żeglugi Świnoujskiej. Jest to możliwe dzięki zwiększeniu o milion złotych ,po raz pierwszy od ośmiu lat, rządowej subwencji na przeprawy promowe- mówi rzecznik prezydenta miasta Robert Karelus.