24 kwietnia, jako pierwsi gdańskim tunelem przeszły prawdziwe tłumy gdańszczan. Wjechali rowerzyści i biegacze. Budowa podwodnego odcinka trasy trwała pięć lat. Tunel został zbudowany metodą drążoną, a średnica maszyny użytej do przewiertu wynosiła 12,6 metra. Tunel jest elementem Trasy Sucharskiego. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 1,450 mld złotych, z czego 1,150 mld zł pochodziło z Unii Europejskiej. Wykonawcą prac była hiszpańska firma OHL. Zazdroszcząc gdańszczanom możemy pocieszać się faktem, że w swojej informacji Money.pl podkreśla, iż gdański tunel nie będzie długo cieszył się tytułem najdłuższej podwodnej trasy w Polsce w związku z – jak podkreślono w informacji –podjętą już decyzją budowy tunelu w Świnoujściu, który powinien powstać w ciągu najbliższych sześciu lat.