iswinoujscie.pl • Poniedziałek [11.04.2016, 12:37:24] • Świnoujście

Magiczna nakładka w supermarkecie która zawyża wagę produktu?

Magiczna nakładka w supermarkecie która zawyża wagę produktu?

fot. Czytelnik

Jeden z naszych Czytelników robiąc zakupy, postanowił sprawdzić czy film który widział rano w internecie, jest prawdziwy. Dokładnie chodzi o przezroczystą, plastikową nakładkę na wagę. Jak się okazało, wynik doświadczenia był zaskakujący. - Jedna sztuka pora kosztowała raz 1.69 zł a raz 2.28 zł a wszystko za sprawa magicznej plastikowej przezroczystej nakładki na wadze! - informuje Czytelnik. O wyjaśnienie poprosiliśmy rzecznika sieci sklepów Kaufland. Skontaktowaliśmy się także ze sklepem w Świnoujściu.

- Witam, dzisiaj w Kauflandzie koło godziny 20-tej byłem i kupowałem warzywa, a że oglądałem rano filmik jak ten market oszukuje ludzi na wadze, więc postanowiłem to sprawdzić! Jedna sztuka pora kosztowała raz 1.69 zł a raz 2.28 zł a wszystko za sprawa magicznej plastikowej przezroczystej nakładki na wadze! Poprosiłem kierowniczkę zmiany. Pani po przyjściu udawała że nie wie o co mi chodzi, o jaka nakładkę i ze to niemożliwe, ale udowodniłem jej że to możliwe! Pani natychmiast nerwowo zresetowała wagę! Uważam że wiedziała doskonale o co mi chodzi i ze oszukują świadomie klientów. Na samej porze było około 50gr oszustwa. Pomyślmy ilu ludzi i na jak wiele okrada ten sklep w ciągu jednego dnia. Szok - opisuje Czytelnik.

Skontaktowaliśmy się ze sklepem w Świnoujściu. Wyjaśnień udzielił nam jeden z pracowników sklepu.

- Wagi są resetowane za każdym razem, kiedy się coś dzieje. Te plastiki leżące na wagach o których mowa, do nich przymocowane są artykuły, które mamy w promocji, aby Klient kładąc towar na wagę, mógł zauważyć piktogramy, na których są rysunki tych produktów. Jeżeli sprawa jest na tyle poważna, że ktoś napisał takiego maila, ja nie mogę tego zachować dla siebie - mówi pracownik sklepu, oświadczając że sprawę przekaże dalej.

Kilkukrotnie próbowaliśmy skontaktować się telefonicznie z działem prasowym sieci sklepów Kaufland. Maila z prośba o odniesienie się do słów Czytelnika, przesłaliśmy do działu prasowego sieci. Odpowiedzi udzielił nam Grzegorz Polak.

- Opis przesłany przez Czytelnika wskazuje na nieporozumienie co do tego jak działają samotarujące wagi automatyczne. Dla pewności czy nie ma awarii sprawdziliśmy wagi w sklepie, które okazały się w pełni sprawne. Oczywiście, przechodzą one również regularne przeglądy i mają wymagane przepisami legalizacje. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do funkcjonowania wag, prosimy o zgłoszenie się do Punktu Obsługi Klienta, tak, aby Pracownik marketu mógł pomóc przy ważeniu i odpowiednio zareagować, jeśli rzeczywiście problem by wystąpił. Można również skontaktować się z naszą infolinią w celu uzyskania dodatkowych informacji - informuje rzecznik sieci Kaufland.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/42115/