iswinoujscie.pl • Wtorek [12.04.2016, 22:13:45] • Świnoujście

Pociąg dalej nie pojedzie... bo się nie opłaca. Trudna podróż pasażerów pociągu relacji Kraków- Świnoujście

Pociąg dalej nie pojedzie... bo się nie opłaca. Trudna podróż pasażerów pociągu relacji Kraków- Świnoujście

fot. Czytelnik

Pasażerowie pociągu relacji Kraków- Świnoujście nie będą dobrze wspominać niedzielnej podróży. Z informacji przekazanych nam przez Czytelników wynika, że na stacji Szczecin- Dąbie byli zmuszeni przesiąść się z pociągu do autobusu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że taką decyzję nie podjęto z powodu awarii składu kolejowego... Pasażerowie twierdzą, że od pracowników pociągu usłyszeli informacje, że pociąg dalej nie pojedzie bo nie opłaca się, żeby jechał do Świnoujścia z dwudziestką pasażerów.

Obowiązkowa przesiadka to nie jedyne utrudnienia podrożnych. Autobus do Świnoujścia przyjechał dwie godziny później niż planowany był przyjazd pociągu.

- Do Świnoujścia dojechaliśmy około godziny 10.30, a nie przed godziną 8.00 jak planowany był przyjazd pociągu- mówi portalowi iswinoujscie.pl jeden z pasażerów.

Co na ten temat mają do powiedzenia pracownicy spółki PKP Intercity?

W wyjaśnieniach PKP Intercity czytamy, że powodem opóźnienia pociągu TLK Centaurus relacji Kraków - Świnoujście w nocy z 9 na 10 kwietnia była awaria lokomotywy na odcinku Dobroszyce - Grabowo Wielkie.

- Część pasażerów z pociągu TLK Centaurus przesiadła się do pierwszego przejeżdżającego tam pociągu TLK Aurora, który zabrał ich do Poznania, a stamtąd kolejnym składem już do Świnoujścia. Pozostali pasażerowie, którzy pozostali w pociągu, dotarli do Szczecina. Dla tych pasażerów, którzy jechali dalej do Świnoujścia zorganizowana została autobusowa komunikacja zastępcza- informuje spółka PKP Intecity.

Spółka przypomina, że każdy podróżny ma prawo do złożenia reklamacji.

- Ostatecznie pasażerowie do Świnoujścia dotarli z opóźnieniem około 200 minut. Za wszelkie niedogodności przepraszamy naszych pasażerów. Każdy podróżny ma prawo do złożenia reklamacji. Można to zrobić poprzez stronę internetową lub w formie pisemnej w kasie. Za opóźnienie powyżej dwóch godzin pasażerom przysługuje zwrot 50% kosztów biletów- czytamy w odpowiedzi biura prasowego spółki PKP Intercity.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/42099/