iswinoujscie.pl • Piątek [18.03.2016, 17:57:28] • zachodniopomorskie

Kiedy przestaniemy po wybrzeżu jeździć rowerami bez przesiadki?

Kiedy przestaniemy po wybrzeżu jeździć rowerami bez przesiadki?

fot. Organizator

Tomasz Sobieraj wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego zaprosił starostów: goleniowskiego i kamieńskiego oraz prezydentów, burmistrzów i wójtów: Dziwnowa, Goleniowa, Międzyzdrojów, Stepnicy, Świnoujścia i Wolina aby porozmawiać o ścieżkach rowerowych.

W Międzyzdrojach odbyło się spotkanie włodarzy Dziwnowa, Goleniowa, Międzyzdrojów, Stepnicy, Świnoujścia i Wolina oraz przedstawiciela Wolińskiego Parku Narodowego z wicemarszałkiem województwa zachodniopomorskiego Tadeuszem Sobierajem. Spotkanie poświęcone było omówieniu „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Kiedy przestaniemy po wybrzeżu jeździć rowerami bez przesiadki?

fot. Organizator

Województwo Zachodniopomorskie w 2015 roku przystąpiło do realizacji spójnej koncepcji sieci tras rowerowych. Misją projektu jest promocja turystyki rowerowej na Pomorzu Zachodnim. Głównym celem było wyznaczenie przebiegu głównych wojewódzkich turystycznych tras rowerowych. Prace nad projektem obejmowały przeprowadzenie wstępnych analiz generatorów ruchu, potencjalnych tras, istniejących istotnych szlaków, zebranie i weryfikację informacji o istniejących i planowanych drogach i szlakach od gmin i lasów, sporządzenie map oraz prace terenowe. Przy wyznaczeniu głównych korytarzy i tras tematycznych zbadane zostały ich długości, atrakcje i infrastruktura turystyczna oraz transport publiczny w ich zasięgu.

- Dla naszego regionu najważniejsze są trzy trasy: I. Nadmorska; IV. Wokół Zalewu Szczecińskiego; XI. Pałaców i Zamków. Ścieżki budowane będą z masy bitumicznej, kostki betonowej i kamiennej, a także utwardzone kruszywem i naturalne. Na terenie poszczególnych gmin znajduje się już wiele ścieżek rowerowych i naszym zadaniem będzie spięcie ich w jedną całość oraz stworzenie infrastruktury np. w postaci miejsc postojowych. Planowanych jest wybudowanie prawie 1.150 km tras priorytetowych (w tym nadmorskich 226) za sumę ponad 620 milionów złotych. 85 procent kosztów, to środki unijne, natomiast 15 procent po połowie to wkład samorządu wojewódzkiego oraz samorządów lokalnych – powiedział uczestniczący w spotkaniu Grzegorz Jóźwiak burmistrz Dziwnowa.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/41742/