Wydarzenia w miastach regionu:
Koszalin https://www.facebook.com/events/1556759451302032/
Gryfino https://www.facebook.com/events/1697641077148405/
Stargard https://www.facebook.com/events/673620919407598/
Kołobrzeg https://www.facebook.com/events/120196708366687/
Świnoujście https://www.facebook.com/events/1668686146715718/
Strona kampanii Kocham Polskę, na której jest również wzór plakatu: http://kochampolske.net/
Informacje o akcji:
W tym roku kampanią nawiązujemy do więzi międzypokoleniowej która jest podstawą patriotyzmu. Młodzież Wszechpolska powstała w 1922 roku i pomimo nowych czasów i zmiany realiów przyświecają nam te same cele jak naszym poprzednikom. Tegoroczny plakat jest uosobieniem tych słów. Kol. Maria Mirecka-Loryś oraz kol. Emilia Ziarko, wstąpiły do Młodzieży Wszechpolskiej z miłości do swojej Ojczyzny i chęci pracy dla Narodu, z którego obie wyrosły. Dodatkowo, plakat jest, niejako, prezentem dla Pani Marii, która 7 lutego skończyła 100 lat. Maria Mirecka-Loryś dla naszego pokolenia jest żywym symbolem przedwojennych Wszechpolaków, którym składamy hołd i w życiu codziennym podejmujemy ich testament.
Patriotyzm w Polsce jest bardzo mocno naznaczony martyrologią, zanurzony w cierpieniach, jakich nasz naród doświadczał przez ostatnie 300 lat. Brakuje w nim radości, entuzjazmu i pozytywnego przekazu. Patriotyzm to nie tylko pamięć o poległych i o doznanych krzywdach – choć jest to oczywiście bardzo istotne. Patriotyzm narodu, który chce dokonywać wielkich rzeczy, który odważnie i bez kompleksów chce rozwijać się we współczesnym świecie, musi w pierwszym rzędzie opierać się o promocję pozytywnych postaw, posiadać w sobie olbrzymi ładunek narodowej dumy, radości i optymizmu.
Umiłowanie ojczyzny również OPŁACA się – wspólnoty, których członkowie cenią sobie życie wspólnotowe, które mają wysoką samoocenę są silniejsze, skuteczniejsze. Patriotyzm powinien leczyć z narodowych kompleksów i prowadzić do tego, że obywatele zachowują się względem siebie uczciwie i solidarnie.
Nasz patriotyzm musi posiadać umiejętność zagospodarowania i twórczego przekształcania dzisiejszych trendów kulturowych. Nie można płynąć z prądem wszechobecnej popkulturowej papki, która prowadzi do utraty tożsamości i wyjałowienia kultury narodu, z drugiej strony – nie można funkcjonować w oderwaniu od tego, czym żyje dziś społeczeństwo, jakie trendy w nim dominują. Kampania Kocham Polskę to próba „oswajania tygrysa” współczesnej kultury na rzecz promocji patriotycznych, narodowych postaw i wartości.