Piszę w sprawie zatrudniania pracowników w urzędzie – zaczyna swój list nasz Czytelnik. - Na stronie świnoujskiego urzędu pracy pokazały się 2 oferty pracy do Urzędu Miasta. Było to w piątek 5 lutego, przed godziną 15, więc zadzwoniłem do Urzędu Pracy. Pani, która odebrała, kazała mi przyjść w poniedziałek po skierowanie – czytamy dalej. – Dziś (w poniedziałek) byłem w PUP-ie jako pierwszy, po czym pani powiedziała mi, że oferty są nieaktualne.
Moje zdziwienie było duże - nie ukrywa nasz Czytelnik - ponieważ w piątek pani mówiła, że są aktualne i że trzeba mieć skierowanie, po które trzeba przyjść do Urzędu Pracy… Nikt przede mną nie mógł być po to skierowanie, więc narzuca się tylko jedna odpowiedź: w urzędzie zatrudniają po znajomości bez skierowania, a z tego, co mi wiadomo, do przyjmowania ludzi w urzędach powinny obowiązywać pewne zasady. Chciałbym, aby wasz portal nagłośnił to i spróbował wyjaśnić zaistniałą sytuację.
O wyjaśnienia zwróciliśmy się zarówno do Urzędu Miasta jak i Powiatowego Urzędu Pracy. Czekamy na odpowiedzi.
Jak nas poinformował PUP, 27 stycznia Urząd Miasta złożył wnioski o organizację robót publicznych. W związku z pozytywnym rozpatrzeniem wniosków, 5 lutego Powiatowy Urząd Pracy udostępnił oferty pracy min. na swojej stronie internetowej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu. Od dnia otwarcia ofert osoby bezrobotne były informowane o ofercie oraz otrzymywały skierowania na wskazane roboty publiczne. 5 lutego do pracownika Urzędu Pracy zgłosiła się osoba z rozliczonym przez pracodawcę skierowaniem. Osoba ta została zatrudniona od 8 lutego. W tym samym dniu została wstrzymana druga oferta pracy. Zatem 8 lutego 2016 r. oferta była już nieaktualna – poinformował nas Powiatowy Urząd Pracy.