iswinoujscie.pl • Niedziela [06.12.2015, 09:38:12] • Świnoujście

Będą kolejki… przed tunelem?

Będą kolejki… przed tunelem?

fot. iswinoujscie.pl

Czy oczekujące na prom tiry nie zablokują nam wjazdu do tunelu i będzie tak, jakby tunelu nie było? Dlaczego miasto zdecydowało się na umieszczenie wjazdu i wyjazdu do tunelu w okolicy ulicy Fińskiej?

Dlaczego miasto zdecydowało się na umieszczenie wjazdu i wyjazdu do tunelu w okolicy ulicy Fińskiej? Dlaczego akurat tam, skoro droga w tym miejscu jest często zablokowana przez samochody ciężarowe, czekające na prom do Szwecji?

Z tym pytaniem zwróciliśmy się do świnoujskiego magistratu. Co na to rzecznik Janusza Żmurkiewicza?

Budowa tunelu to nie tylko przewiert jego nitki pod Świną, ale ogromna inwestycja powiązana z rozbudową i modernizacją infrastruktury dróg dojazdowych do jego wlotu i wylotu, która zapewni bezpieczeństwo i usprawnienie ruchu kołowego tego obszaru miasta, w tym także pojazdów ciężarowych i osobowych kierujących się na międzynarodową przeprawę promową – pisze Robert Karelus, rzecznik prezydenta. – Miasto posiada obszerną dokumentację studialną, na podstawie której dokonano w 2010 roku rozstrzygnięć co do rodzaju i lokalizacji stałej przeprawy w Świnoujściu. Dokumentację wykonano zgodnie z aktualnymi wytycznymi Komisji Europejskiej dla infrastruktury drogowej. Szerokie analizy prowadzone były w gronie GDDKiA, ministerstwa infrastruktury i rozwoju, CUPT, środowisk, w tym naukowych, związanych z budową tunelu w Gdańsku oraz innych jednostek uzgadniających - m.in. Urzędu Morskiego i jednostek związanych z obronnością państwa.

Czynniki, które zadecydowały o takim wyborze, zawarto w opracowaniach: studium techniczno-ekonomiczno –środowiskowym, w decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia oraz studium wykonalności, opracowanych w latach 2008-2010 przez konsorcjum firm Damart i Pont-Projekt oraz Kontrakt na zlecenie GDDKiA – czytamy dalej w odpowiedzi rzecznika.- Ponadto w latach 2012-2013, zgodnie z oczekiwaniami, ministerstwa infrastruktury, wykonane zostało na zlecenia Miasta dodatkowe opracowanie, weryfikujące i aktualizujące wcześniejsze opracowania, pn.: „Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wsypami Uznam i Wolin w Świnoujściu” autorstwa konsorcjum firm DHV oraz DSC Consulting.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/40205/