Obecnie firma Solbus i jej partner dystrybucyjnego Lider Trading oraz Gazprom Germania wygrały przetarg ogłoszony przez Urząd Miasta Warszawy, przekonując władze stołeczne o środowiskowych i finansowych korzyściach wynikających z wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego. Solbus dostarczy Miejskim Zakładom Autobusowym (MZA) 35 innowacyjnych autobusów przegubowych napędzanych LNG, natomiast Gazprom Germania zapewni paliwo oraz zainwestuje w niezbędną infrastrukturę stacji tankowania. Media cytują w tym kontekście wypowiedź rzecznika prasowego Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Adam Stawicki powiedział: -„Dzięki autobusom napędzanym gazem ziemnym transport publiczny w Warszawie stanie się bardziej przyjazny środowisku. Gaz ziemny jest również znacznie tańszy, a jego wykorzystanie w transporcie czyni nas mniej zależnymi od ropy naftowej” „Znaczenie zastosowania gazu ziemnego jako paliwa w transporcie publicznym ciągle wzrasta przede wszystkim ze względu na jego walory ekonomiczne i ekologiczne. Razem z naszym partnerem z Polski, firmą Solbus, staramy się przekonywać kolejnych konsumentów o atrakcyjności gazu ziemnego jako paliwa silnikowego” podkreśla z kolei Timo Vehrs, dyrektor ds. rozwoju biznesu w GAZPROM Germania.
Gaz ziemny może być stosowany jako paliwo w formie skroplonej o temperaturze -161°C. LNG ma takie same zalety ekologiczne jak sprężony gaz ziemny (CNG), który na coraz większą skalę jest wykorzystywany w wielu państwach europejskich. Gaz ziemny jest jednym z najbardziej obiecujących paliw alternatywnych, szczególnie biorąc pod uwagę stale rosnące ceny benzyny i diesla. Dla ludzi i środowiska najważniejsze jest jednak to, że silniki zasilane tym paliwem o wiele ciszej pracują i emitują o 25% mniej CO2.
Już na etapie inwestycji władze Polskie LNG zapowiadały, że gaz z terminalu w Świnoujściu może mieć w przyszłości również zastosowanie jako paliwo dla przystosowanych do niego silników samochodowych.