O wadze tematu dla naszych portów świadczy fakt, że do uczestników dyskusji dołączył w poniedziałek niespodziewanie prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Zbigniew Miklewicz. Gość ze Szczecina zapewnił, że dyrekcja portu z wielką uwagą śledzi rozwój tego projektu i już przygotowuje inwestycje konieczne dla obsłużenia wzmożonego transportu. Wymienił np. konieczność dostosowania terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi nowoczesnych jednostek transportujących wagony kolejowe drogą morską.
Paweł Szynkaruk – dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej podkreślał z naciskiem, że morscy przewoźnicy są najbardziej zainteresowani poprawą dostępności portów od strony lądu. Wspomniał także o udrożnieniu Odry jako elemencie wielkiego projektu korytarza Bałtyk –Adriatyk.
Wszyscy uczestnicy Baltic Business Forum są zgodni, że przyśpieszenie prac nad realizacją połączenia Adriatyk Bałtyk leży zarówno w interesie polskich firm transportowo-logistycznych jak i całej Unii Europejskiej, realizacją obowiązujących założeń wspólnotowej polityki transportowej.