Po północy przybił prom Jan Śniadecki wiozący lokomotywę ze Szwecji; o 1.20 została wraz z wagonami przewieziona ze specjalną ciuchcią na dworzec PKP w Świnoujściu.
fot. Sławomir Ryfczyński
Na naszej stacji kolejowej miał miejsce nocny postój zabytkowej i naprawdę wyjątkowej lokomotywy pochodzącej z 1926 roku. To jedna z czterech sztuk sprawnych lokomotyw istniejących na świecie. Jej historia sięga wieku pary, kiedy nikomu nie śniło się o elektryczności. Dlatego właśnie jest to lokomotywa wyjątkowa. Stąd jej specyficzny układ kół napędowych oraz silnik napędzający ukryty w środku. System napędu kół był skopiowany z parowych, a napędzany silnikiem elektrycznym.
Po północy przybił prom Jan Śniadecki wiozący lokomotywę ze Szwecji; o 1.20 została wraz z wagonami przewieziona ze specjalną ciuchcią na dworzec PKP w Świnoujściu.
fot. Sławomir Ryfczyński
Po przetoczeniu na odpowiedni tor, około 2.40 zabytkowy skład ruszył w stronę Poznania.
fot. Sławomir Ryfczyński
Lokomotywa przyjechała ze Szwajcarii i planowo już w lipcu miała być w Świnoujściu, jednak pod Berlinem uległa awarii.