Podczas sesji poinformowano Radę, że podczas konsultacji społecznych, które obowiązkowo poprzedzają podobne projekty, mieszkańcy zgłosili ok 42 tysięcy zastrzeżeń do przedstawionej koncepcji. To, być może nie uniemożliwi, ale na pewno mocno wydłuży procedury związane z przygotowaniem inwestycji.
Przypomnijmy, że w minionych latach udało się wybudować kolejne odcinki, które połączyły południową granicę przez Gorzów Wielkopolski i węzeł Lubawka ze Szczecinem. Ta droga jest jak krwionośna tętnica dla zachodniopomorskich portów. Statystyki pokazują, że każdy kilometr nowo oddanego odcinka S3 natychmiast zwiększa ilość tirów na bazie promowej w Świnoujściu i w porcie szczecińskim. Porty Szczecin i Świnoujście mogą wrócić do rangi pierwszorzędnych dla Czech jeśli zostaną im udostępnione połączenia drogowe i Odrzańską Drogą Wodną. Dlatego też, jednym z podstawowych zadań w dziedzinie rozwoju infrastruktury transportowej dla władz naszego regionu pozostają starania o poprawę dostępu do portu Świnoujście i o zmianę opisów dotyczących odcinka drogi S3 od Szczecina do Świnoujścia.