iswinoujscie.pl • Środa [06.05.2015, 22:12:36] • Świnoujście

Szpital: Zażądamy wyjaśnień

Szpital:  Zażądamy wyjaśnień

fot. Czytelnik

Po liście naszej Czytelniczki na temat potraktowania jej dziecka przez lekarza świnoujskiego szpitala, opisanemu chirurgowi placówka chce zaproponować szkolenie dotyczące… komunikacji z pacjentem.

Mamy już odpowiedź szpitala w Świnoujściu w sprawie synka Izabeli Zduńskiej, który spadł ze schodów. Chłopiec skarżył się na ból nosa, twarzy i głowy. Rodzice pospieszyli więc do świnoujskiego szpitala. Niestety chłopca nie zatrzymano w placówce.

Wyszliśmy – pisała Czytelniczka – a inny chirurg i Pani w rejestracji nie wierzyli, że wychodzimy ze szpitala. Syn czuł się coraz gorzej, co gorsza zaczął się nam lać przez ręce, wtedy zdecydowaliśmy że nie ma czasu i pojechaliśmy do Wolgastu, gdzie dziecko zostało poddane licznym badaniom i stale monitorowane przez 3 lekarzy. Gdy chirurg robił wywiad i usłyszał, że polski lekarz odesłał nas ze szpitala z dzieckiem po upadku z wysokości i obrazami głowy, nie mógł uwierzyć. Stamtąd po pewnej chwili zabrali nas karetka do Greifswaldu na dalsze konsultacje. Dziecko jest już w domu, chłopiec przeszedł nastawianie zębów i ekstrakcje jedynki, ma zerwane więzadło, miał obitą nerkę, liczne urazy głowy, wargi dolnej i górnej oraz kończyn, miał również podejrzenie wstrząśnienia mózgu.

Do sprawy odniósł się świnoujski szpital. Jak się dowiedzieliśmy, Szpital Miejski Sp. z o. o, w Świnoujściu w 2013 roku podpisał umowę o świadczenie usług zdrowotnych w lecznictwie szpitalnym i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie chirurgii ogólnej (obejmującej także świadczenia medyczne na Izbie Przyjęć) ze Stowarzyszeniem Kolegium Lekarzy Chirurgów.

Szpital:  Zażądamy wyjaśnień

fot. Czytelnik

Dzięki temu, pacjenci świnoujskiego szpitala zyskali opiekę aż piętnastu lekarzy specjalistów – czytamy w odpowiedzi szpitala. – W umowie lekarze zobowiązali się wykonywać świadczenia zdrowotne, będące przedmiotem umowy, z należytą starannością wykorzystując w sposób najpełniejszy wiedzę i doświadczenie oraz aktualny postęp w zakresie chirurgii. Dlatego głęboko wierzymy, że opiekujący się naszymi pacjentami chirurdzy, są świadomi tego, jak wielkim zaufaniem obdarzyli ich pacjenci. Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby Stowarzyszeniu Kolegium Lekarzy Chirurgów pomóc w realizacji tych zobowiązań. W odniesieniu do opisanej przez Państwa sytuacji, pragniemy poinformować, że zamierzamy wystąpić o wyjaśnienie tej sprawy do reprezentantów stowarzyszenia. Jednak już teraz w trosce o dobro pacjentów, wizerunek szpitala i dobre imię lekarzy chirurgów, opisanemu w materiale lekarzowi jesteśmy gotowi zaproponować przyłączenie do grupy naszych pracowników, którzy biorą udział w fachowych szkoleniach z zakresu komunikacji z pacjentem.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/36886/