iswinoujscie.pl • Poniedziałek [06.04.2015, 10:35:56] • Świnoujście

Czytelnik: W recepcji nie było słychać dzwoniącego aparatu

Czytelnik: W recepcji nie było słychać dzwoniącego aparatu

fot. Sławomir Ryfczyński

Człowieka zwłaszcza chorego, „krew zalewa” w sytuacji kiedy próbuje zarejestrować się do lekarza w przychodni lekarskiej WSPL Grodek - napisał nasz Czytelnik. - Personel zatrudniony w rejestracji totalnie ignoruje pacjentów, którzy próbują zarejestrować się telefonicznie. Do skargi odniósł się dyrektor placówki.

W dniu wczorajszym jak i dzisiejszym, jakiekolwiek 10-tki telefonów wykonanych do rejestracji kończyły się fiaskiem - napisał do nas 26 marca Czytelnik.- Sytuacja więc wymusiła na mnie zamówienie TAXI z przewozem od owej placówki użyteczności publicznej – i z osobistym (cierpiąc) stawiennictwem uzyskałem termin wizyty o lekarza. Przed okienkiem rejestracji stanąłem dzisiaj około godz. 13.00.

Kolejek nie było - czytamy dalej w liście.- Spróbowałem zadzwonić do rejestracji telefonicznie stojąc obok okienka. Sygnał oczekiwania był. Słuchawka nie została podniesiona ,bo nie było słychać dzwoniącego aparatu.

Ilu takich pacjentów w sytuacji podobnej, jest zmuszanych przez dziwny system panujący w tejże przychodni do osobistego stawiennictwa przed okienkiem pani rejestratorki? Czy to celowe działanie czy też lenistwo lub przepracowanie zatrudnionego personelu, a może mają dość natrętnych chorych pacjentów ? – pyta nasz Czytelnik.

Do skargi Czytelnika odniósł się Bartłomiej Szablewski, dyrektor WSPL SP ZOZ w Świnoujściu.

WSPL SP ZOZ w Świnoujściu, działa na wolnym rynku usług medycznych w oparciu o umowę z NFZ, zgodnie z jej zapisami – czytamy w odpowiedzi Bartłomieja Szablewskiego. – Rejestracja pacjentów, w tym również telefoniczna jest także prowadzona, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przychodnia posiada dwie linie telefoniczne przeznaczone do rejestracji pacjentów, tj. 91-888-68-02 i 91-888-68-03. Do obsługi tych telefonów zawsze przydzielona jest jedna osoba personelu rejestracji, więc w szczególnych przypadkach prowadzenia rozmowy na jednej linii, druga pozostaje wolna i może chwilowo nie być odbierane połączenie z niej przychodzące. Informuję, że dyrekcja Przychodni, zawsze reaguje na sygnały od pacjentów podopiecznych POZ lub chcących uzyskać świadczenia, w zakresie prowadzonej przez WSPL działalności medycznej, dotyczące ich trudności w kontaktach z rejestracją. Jeżeli pacjent posiada jakieś wnioski lub obserwacje mogące usprawnić działalność Przychodni pozostaję w oczekiwaniu na takowe. Numer do sekretariatu 91-888-68-01.

Odpowiadając szczegółowo na pytania zawarte w liście czytelnika informuję:
• Personel Przychodni, w tym wypadku rejestracji, nie prowadzi żadnych celowych działań mających utrudnić rejestrację pacjentów,
• W Przychodni, w tym wypadku w rejestracji nie są znane mi przypadki lenistwa,
• Personel Przychodni, pomimo dużego obciążenia zadaniami wynikającymi z charakteru działalności zakładu nie jest przepracowany,
• Wszyscy pracownicy Przychodni do spraw pacjentów i ich problemów zdrowotnych podchodzą z najwyższą troską i w żadnym wypadku nie traktują
chcących uzyskać pomocy jako natrętów

- napisał nam dyrektor przychodni.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/36348/