PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji na przebudowę kolejnego odcinka Nadodrzanki. Zmodernizowanych zostanie 26 kilometrów torów i wymieniona sieć trakcyjna między Chojną a Dolną Odrą. Poziom bezpieczeństwa na linii podniesie modernizacja 6 przejazdów kolejowo-drogowych. PLK planuje rozpocząć prace w maju br. Efektem będzie krótszy czas przejazdu, gdyż pociągi przyśpieszą z 50 km/h do 120 km/h. Poprawią się również warunki dla kursowania składów towarowych m.in. do Świnoujścia.
W zeszłym roku PLK zakończyły pracę na odcinku Czerna – Zielona Góra oraz Czerwieńsk Towarowy – Bytnica. Pociągi przyśpieszyły tam do 120 km/h. Podobny efekt przyniosła modernizacja pomiędzy Wróblinem Głogowskim (woj. dolnośląskie) a Bytomiem Odrzańskim (woj. lubuskie) oraz prace na odcinku Chojna – Krzywin Gryfiński (woj. zachodniopomorskie). Warunki kursowania pociągów na stacji Gryfino poprawiła wymiana torów i rozjazdów. Łącznie poprawa objęła 58 km torów.
Prace przy Nadodrzance” finansowane są z budżetu państwa i środków własnych PLK. Rewitalizacja całej trasy zakończy się w 2016 roku. Łączny koszt dotychczasowych prac
to około 600 mln zł.
Modernizacja linii kolejowej nr 273 zwanej „Nadodrzanką” to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Trasa łącząca Wrocław ze Szczecinem ma 356 km i i pełni bardzo ważną rolę w transporcie towarowym. Linia położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego.
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy