Charytatywna akcja #FOTAdlaPSAKOTA rozpoczęła się 22 stycznia i trwała do 11 lutego 2015 roku. Internauci wykonywali zdjęcia swoim czworonożnym przyjaciołom, a także tworzyli memy i publikowali je za pomocą aplikacji znajdującej się na stronie www.fotadlapsakota.pl.
Bohaterami zdjęć były głównie koty (58%), ale także psy (38%)
i inne zwierzaki (4%), takie jak jeże, rybki, króliki czy papugi. Inicjatywa cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem Internautów, którzy stronę internetową akcji odwiedzili 221 889 razy, a w mediach społecznościach rozmawiali o niej ok. 2000 razy.
Tesco już po raz siódmy zaangażowało się w program, którego celem jest pomoc bezdomnym zwierzętom w przetrwaniu zimy. W tym roku decydujący głos oddaliśmy Internautom i to oni wskazali organizacje, które łącznie otrzymają 45 000 złotych. Dziękujemy wszystkim uczestnikom akcji #FOTAdlaPSAKOTA za tyle pozytywnych emocji – mówi Marta Marczuk-Komiszke, Kierownik Planu dla Społeczności, Dział Społecznej Odpowiedzialności Firmy Tesco Polska.
Internauci oddali łącznie 194 636 głosów na zdjęcia zgłoszone w ramach akcji #FOTAdlaPSAKOTA. Następnie jurorzy wyłonili 10 najlepszych zdjęć, w tym zwycięską trójkę:
Miejsce I – autorka zdjęcia „Biszkopt! Robię selfie do konkursu! Zrób coś szalonego!”, która zdecydowała, że 5 500 złotych otrzyma Hospicjum dla Kotów Bezdomnych.
Miejsce II – autorka zdjęcia „Karate kot” wybrała Fundację Stawiamy na Łapy, która otrzyma wsparcie finansowe w kwocie 4 500 zł.
Miejsce III – autorka zdjęcia „Kot zapiekanka – żaba.rar” wybrała Fundację Felis, do której trafi 4000 złotych.
Pozostałe fundacje i stowarzyszenia zaangażowane w akcję otrzymają wsparcie w wysokości 3000 zł.
Internetowej akcji #FOTAdlaPSAKOTA towarzyszyła weekendowa Wielka Zbiórka na rzecz schronisk organizowana w kilkudziesięciu sklepach Tesco. Miłośnicy zwierząt przynosili karmę, koce, zabawki, a także finansowo wspierali lokalne „zwierzakowe” fundacje i stowarzyszenia, dla których organizowana była Zbiórka. W dniach 23-25.01. oraz 30.01.-01.02. udało się zebrać ponad 13 ton karmy.
Elżbieta Burza - Account Executive