Pierwszym promem z ekologicznym napędem jest m/f Nils Dacke, który od 16.12.2014 będzie obsługuje połączenie promowe TT-Line Świnoujście-Trelleborg. Na przełomie lipca/sierpnia 2014 roku na jednostce zainstalowany został system oczyszczania spalin (instalacja odsiarczania spalin), tj. urządzenie Hybrid Scrubber (oczyszczacz hybrydowy) firmy Wärtsilä. Prace instalacyjne przeprowadzone były w stoczni w Landskronie w Szwecji i wymagały zainstalowania nowych kominów na statku, tak, aby można było połączyć wszystkie nowo zainstalowane urządzenia. Instalacja była testowana w bieżącej eksploatacji, by od 01.01.2015 roku mogła być niezawodnie użytkowana i spełniała wymagania TT-Line w zakresie ochrony środowiska, jak i nowych przepisów. Zmiany wynikają z konieczności dostosowania floty do przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej. W 2008 r. Organizacja IMO (International Maritime Organisation) postanowiła, że począwszy od 1 stycznia 2015 r. na tzw. obszarach SECAs (Sulfur Emission Control Areas) maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwach okrętowych wynosić będzie jedynie 0,1% zamiast obowiązującego dotychczas 1,0%.
Rozporządzenie to dotyczy statków eksploatowanych na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. Aby sprostać tym wymaganiom i aktywnie wspierać ochronę środowiska TT-Line od 01.01.2015 roku będzie stosowała dla pięciu z sześciu swoich statków ekologiczne paliwo okrętowe MGO 0,1%.