Z dachu czwórki azbest usunięto 16 września tego roku. Likwidacja azbestu odbywa się na podstawie m.in. Rezolucji Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 19 czerwca 1997 r. w sprawie programu wycofania azbestu z gospodarki oraz "Rządowego Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terytorium Polski w latach 2002 – 2032" przyjęty przez Radę Ministrów RP w dniu 14 maja 2002 r.
Z informacji rzecznika prezydenta wynika, że przeprowadzona w 2011 roku inwentaryzacja wskazała, że w całym Świnoujściu znajdowało się około 600 ton tej trującej substancji. Aktualnie w wyniku przeprowadzonej przez miasto akcji jest to około 500 ton.
Najwięcej tego niebezpiecznego minerału znajdowało się na obiektach gospodarczych, na terenie ogródków działkowych, ale zdarza się również na budynkach mieszkalnych.
- Akcja usuwania azbestu w bieżącym roku została już zakończona. Wykonywała ją firmą EXITO Grzegorz Marek z Gorzowa, w okresie od 4 sierpnia do 6 października. Umowa obejmowała dwa zadania: demontaż pokryć dachów, transport, unieszkodliwienie - zdemontowano 21,14 ton pokryć azbestowych i transport wyrobów azbestowych zgromadzonych "luzem"; odebrano z posesji 28,24 tony azbestu. Łącznie usunięto z terenu Miasta 49,38 ton (tj. ok. 2707 m2). Usunięto wyroby azbestowe głównie z ogrodów działkowych , z posesji prywatnych , a także Zespołu Szkół Publicznych z Oddziałami Integracyjnymi nr 4. Całe zadanie finansowane było z dotacji pozyskanej na ten cel z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Kolejna taka akcja zaplanowana jest w 2015 roku. W przyszłym roku planujemy również zaktualizować inwentaryzację azbestu w mieście- informuje rzecznik prezydenta miasta Robert Karelus.