Tor wodny Świnoujście-Szczecin, zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem, określającym jego parametry, ma od 14,3 m (Świnoujście) do 10,5 m głębokości (Szczecin).
- Parametry głębokościowe są przez nas utrzymywane, czyli są zgodne z przepisami - informuje Ewa Wieczorek, naczelnik biura dyrektora Urzędu - rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Główny problem dotyczy szerokości rynny toru, która nie na wszystkich odcinkach ma wymaganą szerokość 90 metrów. W związku z tym na niektórych odcinkach toru (np. od II do IV Bramy Torowej na Zalewie Szczecińskim) obowiązuje jednokierunkowy ruch statków i ograniczenie prędkości dla statków powyżej 8,5 m zanurzenia (do 8 węzłów).
Prace na torze cały czas trwają. W tym roku przetarg na prace czerpalno-refulacyjne za kwotę ok. 4,8 mln zł wygrało konsorcjum firm Van Den Herik Kust i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.
- W ramach tych prac na torze wodnym Świnoujście-Szczecin zostanie wydobyte ok. 130 tys. m sześciennych urobku - informuje Ewa Wieczorek. - Zamierzamy rozszerzyć ten zakres o prace dodatkowe o wartości ok. 1,0 mln zł, które zaoszczędziliśmy na innych zadaniach. W przyszłym roku będziemy mieli większy budżet na prace czerpalne – Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przeznaczy na ten cel dodatkowe 8 mln zł.