Przebudowa rozpoczęła się 3 marca 2014 a jej planowane zakończenie przewidziane jest na 30 czerwca 2015.
Firma „Budimex SA” z Warszawy jest głównym wykonawcą kolejnego etapu inwestycji, którego cała wartość przekracza 100.000.000 złotych, a część zadania realizowana obecnie przez firmę Budimex to ponad 87.000.000 złotych.
Całość inwestycji finansowana jest ze środków kredytu inwestycyjnego zaciągniętego w PKO BP oddział korporacyjny w Szczecinie na kwotę 51 600 000 złotych, umowę o dofinansowanie projektu w wysokości 47 498 737,67 złotych oraz środków własnych spółki pochodzących z dokapitalizowania przez lokalnych udziałowców.
Prace budowlane zostały podzielone na IV etapy, a te natomiast są podzielone na zadania. Każdy z etapów posiada ramy czasowe w jakich nasz wykonawca zobowiązany jest dokończyć prace przebudowy.
1–wszy etap obejmuje budowę równoległej drogi kołowania , budowę drogi kołowania „ G” i „H”, oraz budowę drogi kołowania „B” jak również rozbudowę płyty postojowej nr 1. Prace realizowane bezpośrednio przy czynnych drogach lotniska są zabezpieczone przez służby operacyjne a rejon prac wygrodzony. Kolejne zadanie etapu 1-szego obejmuje remont nawierzchni drogi startowej ( nawierzchni betonowej) w rejonie drogi kołowania „C”. Droga startowa będzie dostępna na dystansie 2100 m, w ramach bezpieczeństwa zamontowane zostanie oznakowanie krawędziowe nocne natomiast kołowanie w rejonie prac możliwe jest tylko w asyście koordynatora „Fallow me”.
2–gi etap obejmuje kontynuację budowy równoległej drogi kołowania, remont i rozbudowę płyty postojowej nr 2. Prace na tym odcinku przewidziane są na okres VIII – IX 2014. Rejon prac będzie wygrodzony, zapewnione będą odległości bezpieczne od czynnych, używanych nawierzchni lotniskowych. W trakcie realizacji zadania nie przewiduje się ograniczeń w funkcjonowaniu lotniska.
Następnym krokiem jest etap 3-ci w którym będzie dalej kontynuowana budowa równoległej drogi kołowania, remont drogi kołowania „C” oraz remont obecnej płyty postojowej nr 1. Przewidywany okres prowadzenia prac : X – XI 2014. Prace te również, jak w etapie 1-wszym, będą w sąsiedztwie czynnych dróg kołowania zatem zabezpieczone zostaną przez służby operacyjne.