Pracodawcy nagminnie wręczają telefony komórkowe pracownikom nie zabezpieczając interesu przedsiębiorstwa!
Nadużycia pracowników w korzystaniu z telefonów służbowych a brak umowy.
Ile może odzyskać pieniędzy od pracownika pracodawca z tytułu wydzwonienia "astronomicznego" rachunku?
Maksymalnie zgodnie z Kodeksem Pracy pracodawca może odzyskać do 3 krotności wynagrodzenia pracownika!!! Chyba, że posiada umowę cywilno prawną na użytkowanie telefonu.
W takiej sytuacji kwota nie jest ograniczona tzn. można wnioskować przed sądem o zasądzenie faktycznie poniesionych kosztów a nie tylko do trzykrotności wynagrodzenia pracownika.
Niestety większość pracodawców zapomina o podpisaniu umowy i regulaminu na korzystanie ze służbowego telefonu komórkowego.
Urząd Skarbowy jednak nie zapomina i w przypadku braku regulaminu i umowy koszty rozmów telefonicznych może zaliczyć do wynagrodzenia w naturze pracownika.
A skoro zwiększone wynagrodzenie - zwiększony podatek i zwiększona składka ZUS.
Doskonale wiesz, iż to podatnik musi udowodnić, że dany wydatek związany jest z prowadzeniem działalności gospodarczej! A jak udowodnisz telefon wykonany przez pracownika np. o godzinie 22? Jeżeli udowodnisz, że był to telefon służbowy po tej godzinie to czy nie narazisz się na dodatkowe problemy - np. nadgodziny pracownika?
W jaki sposób zabezpieczyć się przed taką sytuacją?
Wystarczy wprowadzić w firmie REGULAMIN KORZYSTANIA ZE SŁUŻBOWYCH TELEFONÓW oraz UMOWĘ O KORZYSTANIE ZE SŁUŻBOWEGO TELEFONU.
Zastanów się...Czy jest sens:
- płacić dodatkowy podatek i składki ZUS
- obawiać się kontroli z Urzędu Skarbowego?
Grupa Forex