iswinoujscie.pl • Poniedziałek [14.04.2014, 10:48:54] • zachodniopomorskie

Na Pomorzu rusza akcja społeczno-edukacyjna "Wielka Moc polskich produktów"

Na Pomorzu rusza akcja społeczno-edukacyjna "Wielka Moc polskich produktów"

fot. Organizator

14 kwietnia ruszyła organizowana przez Stowarzyszenie PEMI ogólnopolska kampania edukacyjna „Wielka Moc polskich produktów” . Przez półtora miesiąca, w blisko 1500 sklepów Społem, w całej Polsce, będą prowadzone działania mające na celu zachęcenie Polaków do sięgania po rodzime produkty. Kampania odbywa się w ramach akcji „590 powodów, aby kupować polskie produkty” i odbędzie się także w 40 sklepach na terenie województwa zachodniopomorskiego.

Kwietniowo-majowa kampania to kolejna odsłona akcji edukacyjnej „590 powodów, aby kupować polskie produkty” w sklepach Społem. Po poprzedniej, przeprowadzonej w listopadzie i zakończonej ogromnym sukcesem, Stowarzyszenie PEMI – organizator kampanii – wraz z kierownictwem spółdzielni Społem, postanowiło powtórzyć przedsięwzięcie. Tym razem akcja odbędzie się w okolicy Świąt Wielkanocnych – Zachęceni tym, że w poprzedniej edycji blisko 7 mln konsumentów w całej Polsce miało kontakt z naszymi komunikatami, wspierającymi wybór polskich produktów, postanowiliśmy powtórzyć akcję. Tym razem w czasie okołoświątecznym. To okres wzmożonych zakupów Polaków. Warto, by przy tym swoistym szczycie zakupowym, konsumenci zastanowili się nad polskimi produktami. To świetna okazja, by przypomnieć im o korzyściach wynikających z rodzimych wyrobów – mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI. Dla przypomnienia: z każdej złotówki nawet 60 groszy może wrócić za pośrednictwem podatków, pensji czy inwestycji z powrotem do gospodarki, jeżeli pieniądze wydane są na polski produkt. W wypadku kupowania produktów zagranicznych, zwykle wraca około 20 groszy.
Społem z Pomorza wspiera polskich producentów!

Do akcji podobnie jak w listopadzie zostało zaproszone największe zrzeszenie sklepów w Polsce. Z blisko 5 000 punktów Społem w akcję zaangażowało się 1500 sklepów, w tym 40 z terenu województwa zachodniopomorskiego. W kampanię zaangażowały się sklepy ze Słupska, Sławna oraz Świnoujścia.

Na Pomorzu rusza akcja społeczno-edukacyjna "Wielka Moc polskich produktów"

fot. Organizator

Na czym będzie polegać kampania „Wielka moc polskich produktów”.

Główny akcent akcji zostanie położony na kwestię edukacyjną i promocyjną – Z jednej strony w 1500 sklepów pojawią się plakaty i ulotki informujące o tym, jak rozpoznawać wyrób wyprodukowany w Polsce, a także jakie korzyści odnosi konsument wybierając rodzime produkty. W dalszym ciągu niewielu Polaków zwraca na to uwagę, przez co w działaniach w ramach „590 powodów, aby kupować polskie produkty” bardzo dużo sił wkładamy w uwypuklanie tego akcentu. Z drugiej strony – co będzie całkowitą nowością – ułatwimy konsumentom wybór i przy niektórych polskich produktach będą specjalne oznaczenia – dodaje Januszewski. Aby uatrakcyjnić całą akcję organizator kampanii – Stowarzyszenie PEMI – postanowiło wprowadzić jeszcze jedno działanie, polegające na konkursie konsumenckim. Każdy klient sklepu Społem, biorącego udział w akcji, po zakupie przynajmniej trzech wskazanych polskich produktów i wypełnianiu zadania konkursowego może wziąć udział w rywalizacji o nagrody. – Liczymy, że konkurs jeszcze bardziej zaktywizuje konsumentów do wybierania polskich produktów, a samych producentów w przyszłości do wyróżniania ich pochodzenia. Bo i z tym bardzo często jest problem – podkreśla Januszewski

Akcja potrwa od 14 kwietnia do 31 maja. Na jej potrzeby przygotowano 5000 plakatów, 250 000 ulotek oraz 150 000 naklejek do oznaczania polskich produktów. Kampanii patronują Polscy producenci i polskie marki: Dawtona, Majonez kielecki, Musztarda Kielecka (WSP Społem Kielce), Browar Kormoran, SEKO, Ka-Ma Andrychów, Śnieżka-Invest, Almar Działoszyn, Termisil.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/31224/