Uchwalony w październiku 2013 roku dokument określa wizję miasta i wyznacza 4 cele strategiczne. Jeden z nich - Świnoujście całorocznym kurortem - odnosi się bezpośrednio do turystyki .
Ponadto, w strategii określone zostały 3 cele operacyjne:
1. Tworzenie optymalnych warunków do rozwoju branży turystycznej
2. Budowa silnej marki Świnoujścia jako kurortu w oparciu o strategię marketingową
3. Rozszerzenie oferty turystycznej w oparciu o walory przyrodnicze, wartości historyczne i transgraniczność Miasta
- W trakcie spotkania proponujemy Państwu dyskusję na temat: jakie warunki muszą być spełnione, aby cel strategiczny Świnoujście całorocznym kurortem został osiągnięty.
Ze strony branży turystycznej liczymy na propozycje zadań inwestycyjnych i innych przedsięwzięć, które przyczynią się do osiągnięcia powyższych celów - informuje Robert Karelus rzecznik prezydenta miasta. - Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się
wypracować pakiet przedsięwzięć, które ujęte zostaną w Wieloletnim Strategicznym Programie Operacyjnym, a następnie w Wieloletnim Planie Finansowym.
W razie nieobecności na spotkaniu, swoje propozycje można również przesłać do Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu drogą mailową na adres promocja@um.swinoujscie.pl.
Osobą do kontaktu jest Katarzyna Rówińska - naczelnik wydziału, tel. 91 327 8601