Przyjęto finansowanie modernizacji linii kolejowej Szczecin - Poznań - Wrocław.
Dzięki temu będziemy mogli szybciej dojechać do Warszawy, Poznania i Wrocławia.
Finansowana będzie również modernizacja połączenia kolejowego Szczecin - Berlin. Ponadto droga ekspresowa S-6 znalazła się w sieci drogowej TEN-T.
Kolejne wyzwania to: tunel pod Świną, rozpoczęcie budowy S-6 i mądre zagospodarowanie ok. 6,5 miliarda złotych dla Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. O postępach w sprawie tunelu pod Świną będę Państwa informować na bieżąco. Uzyskałem stanowisko Komisji Europejskiej mówiące, że należy znaleźć partnera zagranicznego, aby skorzystać z finansowania UE.
Z wyrazami szacunku,
Bogusław Liberadzki
Prof. dr hab.
Droga zawodowa:
1970 magister ekonomii, Szkoła Główna Handlowa (SGH), Warszawa
1975 doktorat, SGH
1982 habilitacja, SGH
1986 – 1987mstypendysta Fulbrighta, University of Illinois, Urbana-Champaign, USA
1988 – 1989 przewodniczący Komisji Trendów i Rozwoju Transportu, ONZ Genewa
1986 – 1989 Dyrektor Ośrodka Badawczego Ekonomiki Transportu
1989 – 1993 wiceminister Transportu i Gospodarki Morskiej
1993 – 1997 Minister Transportu i Gospodarki Morskiej
1997 – 2004 poseł na Sejm RP
2004 – 2014 poseł do Parlamentu Europejskiego
od 1999 profesor nauk ekonomicznych, członek Komitetu Transportu PAN urlopowany profesor Akademii Morskiej w Szczecinie
W Parlamencie Europejskim: wiceprzewodniczący Komisji Kontroli Budżetowej, członek Komisji Transportu i Turystyki. Od stycznia 2012 roku członek Prezydium Parlamentu Europejskiego. W lipcu 2013 roku odbyła się wizyta Komisji Transportu w Szczecinie, prezentowaliśmy m.in. Akademię Morską, znaczenie drogi S-3, nadodrzańskiej linii kolejowej oraz połączenia kolejowego do Berlina jako kluczowo ważnych dla dalszego rozwoju regionu i uzasadniających włączenie Zachodniego Pomorza do europejskiego korytarza Bałtyk-Adriatyk.