Czy Poczta Polska przewiduje budowę podjazdu dla wózków, dla matek z dziećmi oraz osób niepełnosprawnych zapytaliśmy biura prasowego poczty polskiej.
- W placówkach Poczty Polskiej wprowadzamy sukcesywnie szereg udogodnień ułatwiających korzystanie z usług pocztowych przez osoby niepełnosprawne: podjazdy, dzwonki do przywołania pracownika obsługi, obniżone oznakowane okienko, skrzynki pocztowe, których wysokość umożliwia nadawanie przesyłek przez osoby poruszające się na wózkach oraz automatyczne podnośniki. Jednym z kierunków naszych działań jest budowa placówek z certyfikatem „Obiekt bez barier”. Pierwszą z nich uruchomiliśmy w Centrum Rehabilitacji Stocer w Konstancinie – Jeziornej, kolejną – w Tarnowskich Górach w Górnośląskim Centrum Rehabilitacji im. Gen. Jerzego Ziętka REPTY. Punkt jest dostosowany do potrzeb klientów z niepełnosprawnością i obsługiwany przez osoby niepełnosprawne. Również nowe placówki Poczty Polskiej są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Niedawno w Szczecinie otworzyliśmy kilka punktów pocztowych w nowej aranżacji. Odnowione placówki znajdują się przy ul. Przyszłości 30, przy ul. Narutowicza 13 E – w centrum handlowym, przy ul. Łucznicza 56B, ul. Włościańskiej 1 oraz przy ul. Iwaszkiewicza 86 B. Dodatkowo, w placówce przy ul. Włościańskiej znajduje się również Strefa 24 i klienci mogą całodobowo nadać listy, paczki i odebrać przesyłki ze skrytek.
Placówka Poczty Polskiej nr 1 w Świnoujściu jest wyposażona w piktogram i dzwonek przywoławczy. Budynek, w którym mieści się poczta, jest wpisany do rejestru zabytków, dlatego w czasie renowacji jego fasady nie było szans na wykonanie podjazdu przy zbyt wąskim chodniku. Teraz po przeprowadzonej przebudowie ulicy i zamianie jej na deptak możliwe będzie wystąpienie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z wnioskiem o wyrażenie zgody na podjazd lub inne rozwiązanie konstrukcyjne (np. windę)- informuje Grzegorz Warchoł z Biura Prasowego Poczty Polskiej.