Modernizacja Karsibora I ma kosztować, według szacunków, około 14 mln złotych. Podobnie, jak to było wcześniej w przypadku przebudowy siłowni na jednostce „Karsibór II”, połowa środków pochodzić będzie z budżetu miasta, a druga z dotacji Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Pieniądze obiecano prezydentowi Świnoujścia podczas ostatniej rozmowy w ministerstwie.
Ile potrwa modernizacja promu?
- Wszelkie procedury przetargowe oraz czas oczekiwania na części do przebudowywanej jednostki wykluczają zakończenie inwestycji przed przyszłorocznym sezonem letnim – informuje Robert Karelus, rzecznik prezydenta.- W związku ze wzmożonym ruchem samochodowym w tym czasie i koniecznością włączania do ruchu dodatkowego trzeciego promu, przebudowa siłowni planowana jest na wrzesień- październik 2014 roku.
Dyrektor Żeglugi Świnoujskiej stan „Karsiborów” ocenia jako zadowalający. Karsibór III właśnie wrócił z przeglądu. Natomiast w połowie listopada tego roku do stoczni na przegląd i odnowienie klasy skierowany zostanie Karsibór IV.
- Remont dokowy promu Karsibór IV rozpocznie się 12 listopada w Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie. Obejmował będzie przegląd kadłuba, pomiary, grubość poszycia, konserwację kadłuba (piaskowanie, malowanie), przegląd wałów śrubowych, głowic z płatami śrubowymi – informuje Grzegorz Bogdanowicz z działu technicznego Żeglugi Świnoujskiej.
Przez cały czas na przeprawie kursuje również Karsibór II, który na przełomie 2012/2013 roku przeszedł remont i wymianę siłowni.