iswinoujscie.pl • Niedziela [15.09.2013, 18:17:33] • Świnoujście

Zamykają kasę. Teraz będzie „profesjonalniej”

Zamykają kasę. Teraz będzie „profesjonalniej”

fot. Sławomir Ryfczyński

Klienci ENEA wściekli. Zamykają nam kasę przy ulicy Piastowskiej, gdzie dotąd płaciliśmy rachunki za prąd. Teraz trzeba będzie iść do banku lub na pocztę i za przelew pieniędzy zapłacić - mówią oburzeni.Zapytaliśmy o powód likwidacji kasy.

Luiza Trocka z biura prasowego ENEA S.A. informuje, że od kilku lat sukcesywnie spada liczba wpłat za energię elektryczną w kasach jej firmy.
- Znaczna część naszych Klientów płaci za energię elektryczną w swoich bankach lub przez Internet – twierdzi przedstawicielka ENEA S.A.- Podobnie jak w przypadku płatności innych rachunków, w punktach kasowych pobierane są niewielkie prowizje. ENEA podpisała porozumienie z firmą BillBird (właścicielem sieci punktów Via-Moje Rachunki), które zapewnia możliwość płacenia rachunków za energię elektryczną w kilkuset punktach z promocyjną stawką prowizji. W przypadku punktów Via – Moje Rachunki wyniesie ona 99 groszy (to ponad 50-procentowy upust w stosunku do standardowej opłaty), maksymalnie aż do kwietnia 2014 r. (czyli do 9 miesięcy od dnia zamknięcia kas). Oznacza to, że dla Klientów, którzy do tej pory płacili rachunki w naszych kasach pojawi się niewielki dodatkowy koszt. Warto jednak podkreślić, że zdecydowanie przybędzie miejsc, w których będą mogli płacić rachunki, a to pozwoli zaoszczędzić im czas i pieniądze na dotarcie do jednej kasy.

W miejsce jednej kasy w Świnoujściu już dziś Klienci mogą korzystać z usług 13 punktów, zlokalizowanych w całym mieście. Są to m.in. sklepy sieci POLOmarket oraz Stokrotka, Stacje Paliw PKN Orlen. Szczegółowy wykaz adresowy nowych punktów znajduje się na stronie www.enea.pl

- Zmiana modelu obsługi Klientów, poprzez powierzenie przyjmowania płatności wyspecjalizowanym podmiotom, jest powszechną praktyką biznesową, także w innych branżach – dodaje Luiza Trocka. - Zwiększenie sieci punktów kasowych ma przede wszystkim na celu poprawę efektywności obsługi Klienta. Jako firma energetyczna specjalizujemy się w produkcji, dostarczaniu i sprzedaży energii elektrycznej i na tej działalności chcemy przede wszystkim skoncentrować nasze działania. Od przyjmowania wpłat i świadczenia usług finansowych są na naszym rynku specjalistyczne firmy, które robią to w profesjonalny sposób. Kas nie prowadzą już nie tylko takie firmy energetyczne jak TAURON, PGE, ENERGA, RWE Polska, ale również firmy z branży telekomunikacyjnej Orange (dawniej Telekomunikacja Polska), NETIA, PLUS, T-Mobile, PLAY, a nawet niektóre urzędy. Głównym celem tej decyzji jest przede wszystkim stworzenie dodatkowych możliwości regulowania należności przez naszych Klientów, ale również ograniczenie kosztów, które bezpośrednio nie są związane z naszym profilem działalności.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/28502/