Luiza Trocka z biura prasowego ENEA S.A. informuje, że od kilku lat sukcesywnie spada liczba wpłat za energię elektryczną w kasach jej firmy.
- Znaczna część naszych Klientów płaci za energię elektryczną w swoich bankach lub przez Internet – twierdzi przedstawicielka ENEA S.A.- Podobnie jak w przypadku płatności innych rachunków, w punktach kasowych pobierane są niewielkie prowizje. ENEA podpisała porozumienie z firmą BillBird (właścicielem sieci punktów Via-Moje Rachunki), które zapewnia możliwość płacenia rachunków za energię elektryczną w kilkuset punktach z promocyjną stawką prowizji. W przypadku punktów Via – Moje Rachunki wyniesie ona 99 groszy (to ponad 50-procentowy upust w stosunku do standardowej opłaty), maksymalnie aż do kwietnia 2014 r. (czyli do 9 miesięcy od dnia zamknięcia kas). Oznacza to, że dla Klientów, którzy do tej pory płacili rachunki w naszych kasach pojawi się niewielki dodatkowy koszt. Warto jednak podkreślić, że zdecydowanie przybędzie miejsc, w których będą mogli płacić rachunki, a to pozwoli zaoszczędzić im czas i pieniądze na dotarcie do jednej kasy.
W miejsce jednej kasy w Świnoujściu już dziś Klienci mogą korzystać z usług 13 punktów, zlokalizowanych w całym mieście. Są to m.in. sklepy sieci POLOmarket oraz Stokrotka, Stacje Paliw PKN Orlen. Szczegółowy wykaz adresowy nowych punktów znajduje się na stronie www.enea.pl
- Zmiana modelu obsługi Klientów, poprzez powierzenie przyjmowania płatności wyspecjalizowanym podmiotom, jest powszechną praktyką biznesową, także w innych branżach – dodaje Luiza Trocka. - Zwiększenie sieci punktów kasowych ma przede wszystkim na celu poprawę efektywności obsługi Klienta. Jako firma energetyczna specjalizujemy się w produkcji, dostarczaniu i sprzedaży energii elektrycznej i na tej działalności chcemy przede wszystkim skoncentrować nasze działania. Od przyjmowania wpłat i świadczenia usług finansowych są na naszym rynku specjalistyczne firmy, które robią to w profesjonalny sposób. Kas nie prowadzą już nie tylko takie firmy energetyczne jak TAURON, PGE, ENERGA, RWE Polska, ale również firmy z branży telekomunikacyjnej Orange (dawniej Telekomunikacja Polska), NETIA, PLUS, T-Mobile, PLAY, a nawet niektóre urzędy. Głównym celem tej decyzji jest przede wszystkim stworzenie dodatkowych możliwości regulowania należności przez naszych Klientów, ale również ograniczenie kosztów, które bezpośrednio nie są związane z naszym profilem działalności.