iswinoujscie.pl • Poniedziałek [09.09.2013, 14:58:33] • Świnoujście
Takiej promocji Świnoujście jeszcze nie miało
fot. Urząd Miasta Świnoujście
Łączna wartość przekazów medialnych o wydarzeniach realizowanych podczas tegorocznej edycji Karuzeli Cooltury została wyceniona przez Press Service i wyniosła …6 535 572 zł.
Na temat imprezy i samego Świnoujścia ukazało się 691 informacji w mediach zagranicznych,
ogólnopolskich,regionalnych i lokalnych.
- Nigdy nie byłoby nas stać na wydanie tak ogromnych środków finansowych na promocję miasta i regionu. – nie ukrywa zadowolenia Robert Karelus, rzecznik prasowy Prezydenta Świnoujścia.- Dzięki Karuzeli Cooltury stało się to możliwe. Z satysfakcją zauważamy, na podstawie monitoringu Press Service, że V edycja Karuzeli przekroczyła pewien próg – doliczyliśmy się prawie 50. relacji w największych stacjach telewizyjnych: TVP1 i TVP 2, TVP Info, TVN , Polsacie. Informacje na jej temat i oczywiście także Świnoujścia trafiły do Teleexpressu, głównych Wiadomości TVP, Panoramy, informacji Polsat News,TVN 24. Imprezę relacjonowały największe polskie media drukowane i elektroniczne.
W dniach 19-21 lipca 2013 roku odbyła się w Świnoujściu V edycja Karuzeli Cooltury. W wydarzeniu brało udział wielu wybitnych polskich twórców oraz osobistości życia publicznego z Polski i Niemiec. V Karuzela Cooltury w większym niż dotychczas stopniu zaangażowała stronę niemiecką do tworzenie programu. Kluczowym czynnikiem tworzenia międzynarodowego charakteru był w tym roku udział Danieli Schadt, partnerki prezydenta Niemiec. Po stronie niemieckiej odbyły się także spektakl Danuta W. i koncert Feel Harmony. Widownię stanowiło kilkanaście tysięcy młodzieży i dorosłych. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem „miłość i działanie”.
fot. Urząd Miasta Świnoujście
- Celem Karuzeli Cooltury było utrzymanie formuły inspirującego, porywającego para-festiwalu i uzyskanie takiego odbioru w mediach ogólnopolskich. Ważnym elementem przekazu było zaadresowanie związku sukcesu Karuzeli ze szczególnymi cechami Miasta Świnoujście i Województwa Zachodniopomorskiego. Duży nacisk w komunikacji kładziony był na podkreślenie różnicy między Karuzelą a innymi festiwalami gwiazd. Chodziło o pokazanie, że Karuzela Cooltury jest mądrą, intelektualną, wakacyjną rozrywką dla młodych, dojrzałych, dla rodzin – podsumowuje tegoroczną imprezę Marek Ratajczak, Prezes Zarządu Fundacji Centrum Twórczości Narodowej, organizatora Karuzeli Cooltury.
Karuzela Cooltury już tradycyjnie adresowana była zarówno do odbiorcy masowego, jak i tego o wysokich wymaganiach, dlatego obok koncertów, pokazów filmowych, rozgrywek sportowych, warsztatów dla dzieci i dorosłych zaprezentowane zostały debaty, spektakle teatralne, spotkania autorskie. Program Karuzeli w 2013 obejmował łącznie ponad 180 propozycji dla dorosłych, młodzieży i dzieci. Impreza utrwaliła wizerunek jednej z istotniejszych prezentacji kulturalnych w Polsce, czego dowodzi rekordowa liczba przekazów w mediach, poszerzając geograficzny zasięg przekazu Karuzeli Cooltury. Zaobserwować też można utrwalenie związku marki Karuzeli Cooltury ze Świnoujściem i zachodniopomorskim regionem. Świnoujście stało się już wyjątkową marką, w tym samym stopniu, co “Karuzela Cooltury”, a wyjazdy do Świnoujścia na Karuzelę Cooltury - kwestią prestiżu i społecznego zaangażowania.
Pozdrawiam
Robert Karelus